İlk demir köprü 
1779 da İngiltere de, 
ilk çelik köprü 
1828 de Viyana’da yapılmış. 

1937 yılında inşa edilen 
Kırmızı rengiyle ABD’nin 
sembollerinden olan
 “Golden Gate Köprüsü”
86 yıldır ayakta. 

1932 de yapılan 
“Sidney Liman Köprüsü”
91 yıldır ayakta. 

1904 de Londra’da 
hizmete başlayan açılır köprü 
 “Tower Bridge Köprüsü” 
119 yıldır ayakt. 

1890 da İskoçya’da demiryolu 
taşımacılığı için yapılan yapılan 
“Forth Köprüsü” 
133 yıldır ayakta. 

1883 de ilk çelik asma köprüsü 
olarak tarihe geçen  
“Brooklyn Köprüsü”
140 yıldır ayakta. 

İki örnekte Ülkemizden.

1905 yılında Kızılırmak Nehri 
üzerine Osmanlı Padişahı 
Sultan II.Abdülhamid 
tarafından yaptırılan 
Türkiye'nin ilk demir köprüsü 
bir asırdır (118 yıl) ayakta. 

1973 de hizmete açılan 
(Boğaziçi köprüsü)yeni adıyla 
“15 Temmuz Şehitler Köprüsü”
50 yıldır yoğun araç 
trafiğine rağmen ayakta. 

Bu örnekler pek tabi çoğaltılabilir.
Ben lafı uzatmayayım. 

1956 yılında inşası tamamlanan 
Türkiye’nin ilk çelik  viyadüğü 
“Fevkani Köprüsü” 
67 yıldır ayakta!!!

Tesadüf mü 
Tevafuk mu 
bilmem ama 
ait olduğu şehrin 
plakasına  (67)
denk gelen yaşta 
Emeğin başkentine 
veda edecek Fevkani Köprüsü. 

67 yıldır Zonguldak halkının 
her anına tanıklık eden 
Emektar köprünün bir kaç gün 
sonra 1 Ekim 2023 itibariyle 
yıkımına başlanacak. 

Fevkani Köprüsünün yıkımı ile 
ilgili siyasilerin  polemikleri  
havada uçuşuyor. 

Parti temsilcileri yerel yöneticiler 
birbirine gardını 
köprü üzerinden alıyor. 

Köprünün metal ömrü 
ve dayanıklılığı üzerinden 
yürütülen bu tartışmalar 
vatandaş nezdinde 
kabul görüyor mu 
merak ediyorum. 

Neden mi ? 

Yıllardır gerek iktidar partisi 
gerek muhalefet partisince 
yönetilen Zonguldak Belediyesinin  
hangi döneminde 
Fevkani köprüsüne 
bakım ve onarım yapıldı.

Köprü üzerini kim otopark 
haline getirdi,
kimler bu duruma karşı çıktı,
kimler göz yumdu,
kimler arabasını yıllarca park etti. 

Kimler dükkanında 
yer açmak için 
köprü kolonlarını kesti?

Kimler köprüyü 
bırakıp köprü altı 
esnafının derdine düştü?

Kimler köprünün değil
dükkanının
Kamunun değil 
koltuğunun,
seçmenin değil 
seçimlerin derdine düştü. 
Sormak lazım. 

Fevkani köprüsüne 
veda edeceğimiz 
bu günlerde 
2000 li yılların başında kapanan 
Osmanlı Bankasının reklam sloganı 
geldi aklıma. 

“Yok aslında birbirimizden farkımız,
biz Osmanlı Bankasıyız.”

Yok birbirinizden farkınız. 
Yok. 

Kalın Sağlıcakla 

Haftanın sözü: 
Bir adam köprü kurar, bin adam geçer. 
(Özbek Özdeyişi)