Kozlu Zonguldak hattında neler oluyor?
Yıllardan beri süregelen bir durum.
Zonguldak Kozlu üst yol dolmuşları ile Zonguldak İncivez hattında çalışan dolmuşların yargı, yönetmelik ve keyfi kararlar üzerinden çekişmesi.
Kozlu dolmuşlarından biri güzergah dışı yolcu aldığı gerekçesiyle bağlandı.
Dolmuşçular da tepki olarak sivil taşıma fiyatını 30’dan 20’ye, öğrenci taşıma ücretini ise 25’ten 15’e düşürdüler.
Bu arada fiyat rekabeti vatandaşa yarıyor.
Türkiye’nin en pahalı taşımacılığının yapıldığı Zonguldak’ta benzer indirim tüm hatlar için bekleniyor ama!
İşte aması var bu işlerin!
Ellerinde bir mahkeme kararı var geçmişten beri.
Bir de Trafik Komisyonu kararı.
Çakışan- çelişen durumlar sonrasında nedense genelde mağdur olan Kozlu dolmuşları oluyor.
Kimi zaman Şoförler Odası yönetimi, kimi zaman belediye meclisine giren bir – iki dolmuşçu bu işlerde hep rol oynadı.
Biz buradan uyarıyoruz.
Zonguldak Valisi Sayın Osman Hacıbektaşoğlu’na da bilgi veriyoruz.
Tüm dolmuşçular elbette hukuk karşısında sorumlu.
Ancak ortam geriliyor.
Şikayet yağıyor!
Zonguldak Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde tuvalet ücreti uzun zamandır 30 lira.
Aylar öncesinden haber yaptık.
Bu fiyat karşısında pek çok vatandaş, yolcu veya yolcu yakını tepkili.
Geçen biri gidip terminalin duvarına yapıvermiş.
Dün CHP seçmeni bir dostumuz aradı.
Sesinde bir isyan vardı.
“Burası belediyenin yeri nasıl olabilir” derken biz de kendisine; “Tahsin başkana söyleseniz daha iyi olmaz mı” dedik.
Sonuç olarak fiyat yakında 50 lira olacak.
İşletmeci yüksek su faturasından, kira, sabun ve diğer giderlerden dertli.
Yani bu zamları iktidar yapına kötü Zonguldak belediyesi yapına iyi olmuyor.
Her ikisinde de vatandaş öpülüyor!
Ama belediyeye para lazım.
Yoksa personel maaşları kalır.
Çalışmadan maaş ödenen yüzlere personel.
Ve alınacak yeni personeller.
Üretmeyen, kalkınma modelleri geliştirmeyen, kaynak yaratma modelleri konusunda siyasi iktidar temsilcileri ile temasa geçmeyen bir belediyecilik anlayışı.
İyi yapılana iyi, eksik ve yanlışa da yanlış diyelim!
Çöplük patlarsa ne olacak!
Geçenlerde duydum.
Zemin iyileştirme ve gaz boşaltma çalışması sonrası millet bahçesi yapılması planlanan eski çöplük alanı sürücü kurslarının eğitim parkı oluyormuş.
Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan, buraya millet bahçesinin yapılacağını açıkladı.
Proje görselleri elimizde duruyor.
Nasıl oluyor da burası böyle bir proje varken amacı dışında kullanılıyor.
Üstelik büyük oranda metan gazı barındırdığı pek çok defa belirtildiği halde.
Burada bir patlama olunca sorumluluğu kim alacak?
Milli Eğitim ve ilgili kurumlar başka yerde çözüm bulmaya erinip en kestirmeden böyle bir riske neden giriyor?