Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fizik Bölümü Öğretim Elemanları Prof. Dr. Kadir Demir ve Arş. Gör. Doç. Dr. Hakan Alıcı, COVID-19 tedavisine yönelik yaptıkları bilimsel çalışmada, Zerdeçal türevlerinin yeni aktif ilaç molekülleri olarak kullanılabileceklerini teorik olarak kanıtladılar.
ÇALIŞMA ULUSLARARASI SAYGIN BİLİM DERGİLERİNDE YAYIMLANDI
Karabük Üniversitesi Kimya Bölümü’nden Doç. Dr. Hakan Tahtacı’nın da destek verdiği çalışmada Prof.Dr. Kadir Demir ve Arş.Grv.Doç.Dr. Hakan Alıcı, COVID-19 tedavisinde kullanılabilecek güvenilir ilaç olma kapasitesine sahip 22 adet yeni zerdeçal bileşiğini tasarladılar ve çalışmalarını uluslararası saygın bilim dergilerinde yayımladılar.
ÇALIŞMA, ZERDAÇAL BİTKİSİNİN COVID-19’A KARŞI ETKİSİNİ ORTAYA KOYDU
Araştırmacıların yaptıkları bu çalışmada, COVID-19’a karşı ilaç olma potansiyelleri çok yüksek yeni zerdeçal bileşiklerinin, virüsün çoğalmasının ve hücreye bağlanmasının önüne geçtiği çok sayıda bilgisayarlı teknikler kullanılarak ispatlandı. Böylece bu bileşiklerin Covid-19 ilaçlarında kullanılması durumunda vücutta viral çoğalmanın engellenerek hastalığın daha az semptomla atlatabileceği öngörüldü.

Study: Design and various in silico studies of the novel curcumin derivatives as potential candidates against COVID-19 -associated main enzymes. Image Credit: Natthapol Siridech/Shutterstock
FARKLI SALGINLARA KARŞI DA ÇABA SARF EDİLİYOR
Ayrıca Coranavirüsler üzerine çalışmalarına devam eden araştırmacılar gelecekte karşılaşılabilecek farklı Coronavirüs tipli salgınlara yönelik de etkili olabilecek yeni ilaç molekülerini geliştirmek üzere çaba sarf ettiklerini ifade ettiler.
BİLİMSEL ÇALIŞMA DÜNYA BASININDA
Çalışma Dünya basınında da yoğun ilgi  gördü ve ilgili çalışma haberleştirilerek İngiltere ve Avusturalya’ da sağlık üzerine güncel haberler yapan  ‘News Medical&Life Sciences’ adlı haber sitelerinde okuyucularına duyruldu.

Editör: TE Bilişim