GÜNDEM

Türk-Alman Enerji Forumu toplantısında Zonguldak’ı Metin Demir temsil etti

Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası (ZTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Demir, T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ev sahipliğinde Ankara’da düzenlenen ve iki ülke arasındaki enerji iş birliğinin en üst düzey platformu olan 7. Türk-Alman Enerji Forumu’na katıldı.

Abone Ol

18-19 Haziran 2026 tarihlerinde gerçekleşen; T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Dr. Alparslan Bayraktar ile Almanya Federal Ekonomik İşler ve Enerji Bakanı Katherina Reiche’nin yanı sıra kamu, sanayi ve akademi dünyasından üst düzey temsilcileri bir araya getiren forumda, enerji dönüşümü, yeşil hidrojen ve sürdürülebilir sanayi altyapıları masaya yatırıldı.

Etkinlik sonrasında bir değerlendirmede bulunan ZTSO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Demir, Zonguldak’ın geleneksel enerji rollerinin ötesine geçerek yeşil enerji dönüşümünde ve bölgesel lojistik ekosisteminde üstleneceği kritik rolü vurguladı.

Başkan Metin Demir, gerçekleştirdiği temaslar ve forum çıktılarına ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

"Türkiye ile Almanya arasındaki köklü ekonomik ve enerji iş birliğinin en önemli vizyon buluşmalarından biri olan Türk-Alman Enerji Forumu’nda, odağımızı tamamen Zonguldak’ımızın ve üyelerimizin küresel rekabetçiliğini artıracak projelere çevirdik. Dünyanın içinden geçtiği bu büyük endüstriyel ve dijital dönüşüm sürecinde, enerjinin arz güvenliği kadar sürdürülebilirliği de artık sanayicimiz için bir varoluş meselesidir.

Gerek forum kapsamında düzenlenen “Geleceğe Güç Katmak: Güçlü Enerji Sistemleri İçin İş Birliği “oturumunda gerekse ikili temaslarımızda, Zonguldak'ın sadece dünün değil, geleceğin de enerji başkenti olacağını açıkça ifade ettik. Filyos Vadisi Projesi, Filyos Serbest Bölgesi ve bölgedeki devasa lojistik yatırımlarımızla birlikte Zonguldak, yeşil hidrojen taşımacılığından yenilenebilir enerji altyapılarına kadar her alanda uluslararası iş birliklerinin merkez üssü olmaya adaydır.

Ayrıca ODTÜ Teknokent’te gerçekleştirilen 'Enerji Start-up Gösterimi' oturumu da bizler için son derece ufuk açıcı oldu. Zonguldak Teknopark ‘ta geliştirdiğimiz inovasyon ekosistemini, Türk-Alman inovasyon ağlarıyla entegre etmek ve buradaki girişimcilerimizin yenilikçi çözümlerini bölgemiz sanayisine kazandırmak en büyük önceliklerimizden biridir. Üyelerimize sadece rehberlik etmekle kalmayacak, onları küresel yeşil dönüşümün kazanan aktörleri haline getirecek adımları kararlılıkla atacağız.

Bu vesileyle, iki ülke arasındaki iş birliğini güçlendiren ve vizyonumuzu derinleştiren bu değerli organizasyon için başta Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığımız olmak üzere emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür ediyorum

{ “vars”: { “account”: “G-PS7CWR0GE0” }, “triggers”: { “defaultPageview”: { “on”: “visible”, “request”: “pageview”, “vars”: { “title”: “Name of the Article” } }, “clickOnHeader”: { “on”: “click”, “selector”: “#header”, “request”: “event”, “vars”: { “eventCategory”: “examples”, “eventAction”: “clicked-header” } } } }