Önceki dönem Zonguldak Mimarlar Odası Başkanı Turan Demirtaş talep olmadığı gerekçesi ile ertelenen Karaelmas Ekspresi hakkında açıklama yayınladı.

Umudumuz kalmadı diyen Demirtaş “Turistlerin ilgisini neden çeksin, Neden Zonguldak’a gelmek istesinler?” gibi soruların da yanıtını aradı.

Demirtaş’ın açıklaması şu şekilde:

Sevgili Zonguldaklılar,

Ankara’dan başlayıp turizm merkezlerini ziyaret edip Zonguldak’a gelecek olan “Karaelmas Ekspresi” seferlerine 12 Nisan’da başlayacaktı. İptal edildi. Peşinden17 Nisan’da yapılacaktı, o da iptal edildi. İptallerin nedeni talep olmamasıymış. Mayıs’ta yeniden başlayacakmış. Umutlu değilim.

Zonguldak’a trenle turist gelir mi?

Bir yabancı; trenle Zonguldak’a  neden gelmek istesin.

Ankara-Safranbolu karayoluyla 3 saat. Gider, gezer, yer içer aynı gün evine de döner.

Veya Ankara- Filyos,  Ankara-Amasra, Ankara-Zonguldak’ da karayolu kullanılarak 1 günde gidilip dönülebilecek mesafelerde.

Değeli yazarlarımızın ve araştırmacılarımızın çeşitli olumsuzlukları ayrıntılarıyla ifade ettikleri gibi turist Zonguldak merkezine trenle gelmez.

Cumhuriyetin ilk vilayeti, ülkenin ilk endüstri kentindeki endüstri miraslarını görmek için belki gelirdi ama, endüstri mirası yapıları yıktılar. Ülkemizde başka bir örneği olmayan 5 kollu çelik köprüyü bile yıktılar. Kentin endüstri kimliğini yok ettiler.

Kanımız dondu! Merve Kır istismara sessiz kalamadı! Kanımız dondu! Merve Kır istismara sessiz kalamadı!

Ayrıca, trenle Zonguldak’a gelenler, Ankara’ya otobüslerle döneceklermiş. Siz olsanız gelir misiniz?

Bu proje tutmaz, Zonguldak’a trenle pek turist gelmez.

Yerli ve yabancı turist Zonguldak’a nasıl çekilir, neyi merak edip görmeye gelirler derseniz;

Kömür kentinde; Dünya’da kullanımdan kalkan buharlı lokomotifin çektiği trene binip kömür kokusunu, lokomotifin tiz düdüğünü duymak, nostaljisini yaşamak için gelir.

Avrupalılar ve Amerikalılar dahi filmlerini seyrederek nostalji yaşadıkları buharlı trenin gerçeğini görmeye, onunla yolculuk yapmaya koşarak geleceklerdir.

Bu tren, şimdilik sadece Karabük- Zonguldak arasında çalıştırılsa, Safranbolu’yu, Filyos’u,  Amasra’yı gezmeye gelenler bile günü birlik bu nostaljik geziye katılırlar.

Günü birlik diyorum, çünkü şu anda Zonguldak’ta turist kafilesinin ağırlanacağı, yedirip içirileceği, konaklayacağı yerler yetersiz ve maalesef turizm kültür de tam oluşmamış durumda.

Bunlar elbette zaman içinde yerli yerine oturacaktır.

Yurt içi ve Yurtdışında yapılacak uzun süreli ve etkili tanıtımlardan sonra seferlere başlanırsa iyi olur.

Bu düşüncelerim ışığında sayın yetkililere ve ilgililere naçizane önerim;

Zonguldak’a turist çekmenin önceliği, olmazsa olmazı, buharlı lokomotif ve o günlerde kullanılan yolcu ve restoran vagonlarıyla yapılacak nostaljik tren yolculuğu planlaması ve hayata geçirilmesidir."