Mustafa Kemal Paşa 16 Mayıs 1919 Cuma günü, öğlen saatlerinde İstanbul`dan yola çıkmıştır.
Mustafa Kemal Paşa, Beşiktaş İskelesi'nden motor ile Kız Kulesi açıklarında vapura binmiştir. Vapur hareket etmeden önce Rauf Bey , Mustafa Kemal'e "vapurun işgal kuvvetlerine mensup bir torpido tarafından takip edileceğini ve batırılacağını, haberini aldığını" belirtmiş; fakat o, yolculuğun planlandığı gibi sürmesi gerektirdiğini ısrar etmiştir.
Gemi, Karadeniz`e çıktığında deniz dalgalı olduğundan, oldukça yavaş seyretmiştir.
Ayrıca peşinde bir ingiliz gemisi olduğundan, karaya çok yakın yol almıştır.
Mustafa Kemal Paşa, Bandırma Vapurunun Kaptanı İsmail Hakkı Bey'e; karaya yakın bir rota izlemesini ve düşman saldırısı halinde gemiyi en yakın sahile oturtmasını emretmiştir. 
Gemi Zonguldak Ereğli açıklarına geldiğinde, 17 Mayıs 1919 Cumartesi sabah saatlerinde idi.Zonguldak Limanı açıklarından geçerken karadan gözükmeyecek şekilde 17 Mayıs 1919 Cumartesi günü sabahı, saat 05:00 ile 07:00 arasında geçtiği anlaşılıyor.
Bunu nasıl hesapladım;
Bandırma Vapuru İstanbul`dan 16 Mayıs öğlen saatlerinde saat 13:00 civarında yola çıkıyor.Resmi kayıtlarda gemi ,17 Mayıs günü gece saat 23.00 civarında İnebolu Limanı'na girmiştir .
İstanbul-İnebolu deniz mesafesi 590 km .Bu mesafeyi 32 saatte tamamlıyor. Istanbul-Zonguldak arası ise bu mesafenin yarısı kadar.300 km. O halde ;Istanbul`dan yola çıkan gemi, 16 saat sonra Zonguldak açıklarına ulaşması gerekiyor.Bu da hesaplandığında 17 Mayıs Cumartesi Sabah Saat 05:00 civarında oluyor.
Zonguldak açıklarından geçerken gemi, karadan görülmeyecek şekilde geçiyor.Zira; Zonguldak, 1. Dünya Savaşı sonrası, 8 Mart 1919 tarihinde Fransızlar tarafından işgal edilmiş ve 21 Haziran 1920 tarihine kadar işgal altında kalmıştır .Yani Bandırma Vapuru`nun Zonguldak açıklarından geçerken, Zonguldak Limanı Fransız işgali altındadır.
Mustafa Kemal Paşa yol güzergahları ile ilgili bilgi sahibi olduğundan, gemi kaptanına limandan görülmeyecek şekilde geçmesini istemesi gayet mantıklıdır.
Deniz`in dalgalı ve havanın çok sert olması da geminin Fransızlar tarafından fark edilmemesini sağlıyor.
O halde gemi İstanbul`dan yola çıkarken İngiliz gemisine yakalanmamak için kıyıdan,Ereğli açıklarından sonra ise Fransızlara belli etmemek için açıktan seyir halindeydi.
Sert havada, dalgalı bir denizde yol alan gemi; 17 Mayıs 1919 Cumartesi günü gece saat 23.00 civarında İnebolu Limanı'na girmiştir.İnebolu Limanı, Kurtuluş Savaşı`nda en güvenli limanıdır
18 Mayıs 1919 Pazar günü , öğlen 12.00'de de, Sinop Limanı'na yanaşmıştır.Sinop Mutasarrıflığına atanan Mazhar Tevfik Bey Sinop'ta gemiden inmiştir.Bu neden ile gemide; biri kadın,biri kız olmak üzere üç çocuktan oluşan sivillerde bulunmaktaydı.
Üsteğmen Hikmet Bey sandal ile kıyıya çıkmış ve yolda olduklarını Samsun Tümen Komutanlığı'na telgraf ile bildirmiştir. Bandırma Vapuru, bu telgraftan bir gün sonra da 19 Mayıs 1919 Pazartesi günü Samsun'a varmıştır.

Editör: TE Bilişim