Türkiye için büyük öneme sahip olan Yüksek Hızlı Tren projesi, ülkemizin en önemli projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Ancak, Eskişehir rotasıyla ilerleyerek Bolu, Düzce gibi kentleri ziyaret etmemesi, bu bölgelerde karışıklığa neden oluyor.

Bölgenin coğrafi şartları ve nüfusu düşünüldüğünde Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık Batı Karadeniz’in de bu projeye entegre edilebileceğini açıkladı.

Demiryolunun Batıdan İstanbul-Ankara, doğudan Zonguldak-Çankırı-Kayseri hattına bağlanabileceğini belirten Posbıyık meclis konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

"Batı Karadeniz bölgesini yeniden ayağa kaldıracak olan bu proje, Adapazarı, Karasu, Akçakoca, Alaplı, Ereğli, Bartın Limanı Demiryolu Projesi’dir.

Yıllardır hayalimiz olan bu projede, Adapazarı-Karasu arasındaki 1.etap çalışmaları hala bitirilmemiştir, 2029 yılı için bitirilmesi öngörülmektedir. Bölgemiz için ise 30 yıl içerisinde herhangi bir perspektif ortaya konulmamıştır.

Sevgili basın mensupları,

Buradan sizlerin aracılığıyla sesleniyorum. Kdz. Ereğli olarak bir an evvel İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattına entegre olmak istiyoruz.

Fenerbahçe’de görev dağılımı yapıldı Fenerbahçe’de görev dağılımı yapıldı

Türkiye’nin yassı çelik devine ev sahipliği yaparken demiryolu ağına bağlı olmayan tek kenti olarak Düzce-Zonguldak-Bartın’lı yöneticilere, siyasilere, belediye başkanlarımıza sesleniyorum. Bir araya gelelim, bu konuda ortak bir ses verelim.

Bölgenin geleceği açısından, ulaşım damarlarının açılması için bu projeyi çok önemsiyorum. Birlikte hareket edersek başaracağımıza inanıyorum.

Karasu-Kocaali-Akçakoca-Alaplı-Ereğli-Bartın arası 281 kilometre uzunluğundaki proje Batı Karadeniz ekonomisini canlandıracak.

Batı Karadeniz limanlarını İç Anadolu’ya bağlayacak olan demiryolu projesi ülkemizin ağır sanayi kuruluşlarından Erdemir ve Kardemir’i de Adapazarı bağlantısı üzerinden ülkenin demiryolu ağına bağlayacak.

Batı’dan İstanbul-Ankara demiryolu hattına, doğudan ise Zonguldak-Çankırı-Kayseri demiryolu hattına entegre edilebilecek. Böylece Batı Karadeniz’de üretilen veya limanlarına gelen yükler ülkenin her tarafında dağıtılabilecek.

Kdz. Ereğli belediyesi olarak bu konuda üzeremize düşenleri yaptık, yapmaya devam edeceğiz. Zonguldak 25 bin ölçekli çevre düzeni planı ve belediyemizin 1/ binlik uygulama imar planına demiryolu hattı projesi işlendi.

Son günlerde Düzce’de sosyal medya kullanıcıları ve basın mensupları arasında oluşturulan kampanyayı yürekten destekliyorum. Düzce Belediye Başkanı Sayın Faruk Özlü’nün Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yaptığı dönemde de bu proje üzerinde ilgilendiğini ve bölgemiz için ne kadar önemli olduğuna inandığını biliyorum.

Ayrıca Milletvekilliği döneminde projenin uygulamaya geçmesi için yoğun çabası olduğunu bildiğim Adalet Bakanımız Sayın Yılmaz Tunç’un bu projenin hayata geçmesinde liderlik yapacağına inanıyorum.

Sizlerin huzurunda bir kez daha çağrıda bulunuyorum. Bölgemizin kalkınması ve gelişmesi için lütfen bir araya gelelim, demiryolu hattı projesinin takipçisi olalım. Projenin İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattına entegre edilmiş şekliyle hem yolcu, hem yük taşımacılığı şeklinde planlanmasını sağlayalım. Artık kaybedecek bir dakikalık dahi zamanımız yok."


Editör: U. G.