Zonguldak yeni liman inşaatı 1957 yılında bitirildikten sonra, kuzey ve güney mendirekleri sık-sık fırtına yaşanan Karadeniz’in azgın dalgalarına karşı iyi bir korunak oldu. Geçmişte yaşanılan liman içi deniz felaketleri bitti, ancak 1959 yılında yaşanan liman ağzındaki ilk deniz kazası kılavuz kaptanlara da iyi bir ders oldu. Fırtınalı havalarda limana giriş yapan gemiler, liman ağzına yaklaştığında, geminin burnu kuzey mendireğinin kestiği akıntı alanına çekiliyor, kıç tarafı ise aynı akıntıdan dolayı geminin yalpalamasına sebep oluyordu Dümen hakimiyetini kaybeden gemi sürüklenip karaya oturabiliyordu. İlk deniz kazasından sonra bu gerçek bugün bile Zonguldak liman kaptanları tarafından dikkate alınmaktadır.

Zonguldak’a kuru yük için gelen “İNAL” gemisi Fırtınalı bir günde (Şubat 1959) kömür almak için geldiği Zonguldak limanına giriş yaparken akıntıyla sürüklenmiş ve güney mendireğinin olduğu (Şimdiki Uzun Mehmet Camii Karakum mevkii) alana çarparak 19 derecelik bir açıyla karaya oturmuştu. Omurgasından ağır hasar alan geminin yüzdürülmesinden ümit kesilmiş ve ileriki yıllarda parçalanarak sökülmüştü. Bugün için aynı akıntıya maruz kalan gemiler, İnal batığından alınan dersle kılavuz eşliğinde dikkatle manevra yaptırılarak limana girmektedir.

İbandan ödeme yapanlar dikkat! Cezası ağır! İbandan ödeme yapanlar dikkat! Cezası ağır!

Yüksel Yıldırım-2016

Zonguldak Nostalji