banner3

banner17

Zor Kilo Verenler İçin 7 Diyet Listesi

Son yıllarda insanların en büyük sorunlarından birisi de alınan aşırı kilolar oluyor. Zor kilo verenler için 7 diyet listesi avantajı ile kolaylıkla zayıflama imkanı bulabilirsiniz.
Sağlık Bilgileri 04.01.2022, 23:35 05.01.2022, 17:23
723
Zor Kilo Verenler İçin 7 Diyet Listesi

Son yıllarda insanların en büyük sorunlarından birisi de alınan aşırı kilolar oluyor. Kilo problemi ile başa çıkmanın son derece zor olduğu günümüzde etkili diyet listeleri ile başarılı bir şekilde kilo verilebilir. Zor kilo verenler için 7 diyet listesi avantajı ile kolaylıkla zayıflama imkanı bulabilirsiniz. Hem zorlanmadan hem de istenilen forma hızlı bir şekilde ulaşabileceğiniz bu diyet listeleri ile sağlıklı kilo vermek mümkün olabiliyor.

Kilo vermek istiyorsanız verilen diyet listelerine tam anlamı ile uymalısınız. Aksi halde kilo verme konusunda beklentilerinizin karşılanmasını sağlamak mümkün olabiliyor. Kilo problemi yaşıyorsanız kendi bünyenize ve yaşam şeklinize en uygun olan diyet listesini tercih etmeniz gerekiyor.

İsveç Diyeti

İsveç diyeti ile kısa süre içerisinde rahatlıkla kilo verebilirsiniz. Bir hafta içerisinde 7 kilo vermenize yardımcı olan bu diyet türü genelde 35 yaşın altında olanların ve ciddi sağlık problemi olmayan kişilerin uygulaması gereken diyetlerdendir. 3 günde sizlere 4.5 kilo verdiren bu diyet uygulamasını 3. Günün sonunda bırakmanız gerekiyor. Eğer diyete devam etmek istiyorsanız bir hafta ara verdikten sonra yeniden başlayabilirsiniz. Diyet yapıyorsanız şu kurallara mutlaka uymanız gerekiyor:

  • Meşrubat, çay ve kahve içmemeniz gerekiyor.
  • Günde iki litre su içmeniz gerekiyor.
  • Diyeti kesinlikle 13 günden daha fazla sürdürmemeye dikkat etmelisiniz.
  • Diyeti 6. Gününde kesebilirsiniz.
  • Üç aydan kısa bir süre içerisinde diyeti tekrarlamamaya dikkat etmelisiniz.
  • Aynı gün içerisinde öğle ve akşam yemeklerinin yerini değiştirebilirsiniz.

Bu diyet türünde brokoli yerine karnabahar tüketebilirsiniz. Kolesterolü yüksek olanlar için ise yumurta akı tüketilebilir. Ölçü ve miktar bulunmuyor ise o gıdaları abartıya kaçmadan istediğiniz kadar tüketebilirsiniz. Diyet ağır geldiği taktirde 6. Günde bırakıp 3 ay sonra 6 gün daha uygulayabilirsiniz.

Aralıklı Oruç Diyeti

Aralıklı oruç diyeti daha çok Ramazan ayında tutulan oruca benzetilmektedir. 12- 16 saat aç kalmayı içeren bu diyet türünde oruçtan farklı birtakım detaylar bulunuyor. Bu diyet türü farklı şekillerde uygulanabiliyor. En çok tercih edilen diyet türleri arasında yer alan aralıklı oruç diyeti su ve kahve benzeri içecekler dışında bir şeyler tüketmenize izin vermiyor.

Oruç diyetinde 2 gün boyunca oruç tutar gibi hiçbir şey yenmemesi tavsiye ediliyor. Buna 5:2 diyeti adı da veriliyor. Oruç diyetiyle ilgili olarak en çok merak edilen konu ise verilen kilonun kalıcı olup olmayacağıdır. Oruç diyeti vücudun belirli dönemlerde aç bırakılmasına yönelik uygulanan bir uygulamadır. Bu da vücudunuzun daha hızlı bir şekilde yağ yakmasına imkan tanıyor. Metabolizmayı hızlandırdığı için daha kolay şekilde kilo vermenize olanak tanıyor. Bu uygulamanın etkili olması için günde en az 16 saat aç kalmanız gerekiyor.

Karatay Diyeti

Canan Karatay diyeti olarak da bilinen Karatay diyeti kilo vermek isteyenlerin ilk denediği diyetler arasında yer alıyor. En sağlıklı beslenme programları arasında yer alan Karatay diyeti sizlere kalıcı ve sağlıklı bir şekilde kilo verme avantajı sunuyor. Karatay diyetinde ağırlıklı olarak tok tutabilecek az kalorili yiyeceklere yer veriliyor. Özellikle kahvaltıda tüketmeniz gereken birçok düşük kalorili ancak sizi gün boyu sağlıklı tutabilecek çok alternatif bulunuyor. Bu diyet sırasında dikkat etmeniz gerekenler arasında şunlardan bahsedilebilir:

  • Karatay diyetinde en önemli öğün sabah öğünüdür. Proteinli bir kahvaltı yapmanız gerekir.
  • Sağlıklı beslenme açısından en fazla 2 öğün beslenmeniz gerekir.
  • Şeker ve tuz tamamen hayatınızdan çıkarılmalıdır.
  • Günlük olarak 2- 3 litre su içmeniz gerekir.
  • Asitli içecekleri kesinlikle tüketmemeniz gerekiyor.

Bunların yanında yemeklerin düşük bir ısıda uzun süre pişirilmesi de önemlidir.

Aristo Diyeti

Aristo diyeti çok merak edilen diyet türleri arasında yer alıyor. Haftada bir beden incelme olanağı veren bu diyet türünde sebze ve meyve ağırlıktadır. Üç hafta boyunca belirli gıdaların tüketiminden kesinlikle uzak durmanız gerekiyor. Glüten kesinlikle yasaktır.

Haftada iki gün uygulanacak olan sebze ve meyve detoksu ile bağırsakları düzenleme imkanı buluyorsunuz. Bununla birlikte hormonların düzenlenmesini sağlayan kara lahana, deniz yosunu, şalgam yaprağı gibi birçok farklı gıdayı da tüketmeniz gerekiyor.

Patates Diyeti

Zor kilo verenler için diyet listeleri arasında patates diyeti de önemli bir yere sahiptir. 3 günde 5 kilo verdiren bir diyet türüdür. Bu diyeti uygulamaya başladığınızda 3 günde rahatlıkla 5 kilo verebilirsiniz. Fazla kilolardan kurtulmak istiyorsanız haşlanmış patates tüketmeniz gerekiyor. 3 gün boyunca size verilen yönergeye göre hareket etmeniz gerekiyor. Diyetin detayları şu şekildedir:

  • 1. Gün

Kahvaltıda: 1 tane haşlanmış patates ve 4 yemek kaşığı yoğurt

Öğlen: 1 tane haşlanmış patates ve 4 yemek kaşığı yoğurt

Akşam yemeği: 8 yemek kaşığı yoğurt

  • 2. Gün

Kahvaltıda: 4 yemek kaşığı yoğurt

Öğlen: 1 tane haşlanmış patates ve 3 yemek kaşığı yoğurt

Akşam yemeği: 1 tane haşlanmış patates ve 8 yemek kaşığı yoğurt

  • 3. Gün

Kahvaltıda: 1 tane haşlanmış patates

Öğlen yemeği: 1 adet patates ve 3 yemek kaşığı yoğurt

Akşam yemeği: 4 yemek kaşığı yoğurt

Diyeti yaparken günde 2 litre su içerek desteklemeniz gerekiyor. Aynı zamanda diyet süresince şekerden uzak durmalısınız.

Eliminasyon Diyeti

Belirli gıda gruplarının bir süreliğine gıda listesinden çıkarılmasını ve bu gıdaların yavaş yavaş tekrar alınmasını açıklayan bir diyet türüdür. Bu diyet türünde ilk aşamada vücuda zarar veren gıdalar beslenme düzeninden çıkarılır. Bu süreç 4 ile 6 hafta arasında değişir. Kişi diyetin ikinci aşamasında ise daha önce bırakılan gıdaların vücuda tanıtılması sağlanır. Bu sürede durum gözlemlenir. Vücutta hazımsızlık, ishal, kabızlık gibi durumlar oluşuyor ise bu gıdalardan kesinlikle uzak durmanız gerekiyor.

Akdeniz Diyeti

Akdeniz diyeti bilinen diyet grupları arasında yer alıyor. Bu diyet türü diğer diyetlere göre biraz daha farklıdır. Bu diyeti uygularken baklagiller ve sebze tüketmeniz gerekiyor. Tereyağı gibi yağların tüketilmemesi gerekiyor. Aynı zamanda süt, peynir, yoğurt gibi gıdalarda yarım yağlı olanları tercih etmeniz gerekiyor. Bunların yanında kırmızı eti ve tatlıları da az tüketmelisiniz. Zeytin, fındık, badem ve avokado gibi besinleri de azaltmanız gerekiyor.

1 Haftada 10 Kilo Verdiren Diyet Listesi

1 haftada 10 kilo verdiren diyet listesi ile kolaylıkla istenilen forma ulaşabilirsiniz. Bu diyeti yaparken şu detaylara dikkat etmeniz gerekiyor:

  • 1. Gün

Sabahları 1 ince dilim tam tahıllı ekmek, 2 yemek kaşığı lor, 1 fincan şekersiz yeşil çay tüketin. Öğle vakitlerinde 2 tane haşlanmış yumurta ile yapılan yumurta salatası ve mevsim yeşillikleri tüketilmelidir. Akşam ise 30 gram ızgara tavuk ve mevsim yeşillikleri tüketilmelidir.

  • 2. Gün

Sabahları kepekli galeta, 1 dilim yarım yağlı beyaz peynir ve mevsim yeşillikleri, öğle vakitlerinde haşlanmış sebze ve 4 yemek kaşığı yoğurt tüketmeniz gerekir. Akşam ise ½ porsiyon ızgara balık ve elma sirkeli yağsız salata tüketilebilir.

  • 3. Gün

Sabah 1 ince dilim tam tahıllı ekmek ve bir tane yumurta ile bir fincan şekersiz yeşil çay tüketmeniz gerekir. Öğle vaktinde bir tane orta boy kepçe çorba, mevsim yeşillikleri ve 4 yemek kaşığı light yoğurt tüketmeniz gerekir. Akşam ise 1 el ayası büyüklüğünde ızgara dana biftek ve mevsim yağsız salata ile elma sirkeli salata tüketmelisiniz.

  • 4. Gün

Sabahları bir ince dilim tam tahıllı ekmek ve söğüş sebze ve 1 dilim keçi peyniri. Öğle vaktinde 4 yemek kaşığı zeytinyağlı sebze yemeği ve bol salata ile 4 kaşık light yoğurt tüketilmelidir. Akşam 30 gram haşlama hindi ve elma sirkeli yağsız salata.

  • 5. Gün

Sabah 1 dilim tam tahıllı ekmek ve iki kaşık lor bir fincan da şekersiz beyaz çay içilmelidir. Öğlen ise 3 yemek kaşığı yağsız menemen ve 1 su bardağı sade mineralli maden suyu içilir. Akşam haşlama sebze ve 4 yemek kaşığı light yoğurt ve 1 tatlı kaşığı nane

  • 6. Gün

Sabahları 1 ince dilim tam tahıllı ekmek, 1 dilim yağsız beyaz peynir ve 1 fincan şekersiz biberiye çayı tüketilir. Öğle vakti ise 1 el ayası büyüklüğünde ızgara köfte ve bol yağsız salata ile cacık tüketilir. Akşam 1 orta boy kepçe çorba ve yağsız mevsim salata, 4 yemek kaşığı light yoğurt tüketilir.

  • 7. Gün

Sabah 1 dilim sade wasa ve 2 yemek kaşığı lor ile 1 fincan şekersiz yeşil çay tüketilir. Öğle vaktinde 2 ince dilim yarım yağlı beyaz peynir ile 1 adet kepekli grissini ve bol yeşillikli mevsim salata, 1 su bardağı light ayran tüketilmelidir. Akşam ise 1 porsiyon ızgara hindi et ve elma sirkeli yağsız mevsim salata tüketilmelidir.

Zor Kilo Verenler Hangi Besinleri Sık Tüketmeli?

Zor kilo verenlerin belli gıdaları tüketmesi gerekiyor. Bu gıdaların mutlaka hem tok tutması hem de kalorisinin düşük olması gerekiyor. Bakliyatlar, avakado, yulaf, yoğurt, greyfurt, fındık ve ceviz, brokoli, elma ve armut, keçi peyniri mutlaka tüketilmesi gereken gıdalar arasında yer alıyor. Aynı zamanda bol su içmeniz de gerekiyor.

Evde En Hızlı Nasıl Kilo Verilir?

Evde en hızlı nasıl kilo verilir sorusuna farklı şekillerde yanıt verilebilir. Kilo vermek için yemeden kesmek ve bunu sağlıklı gıdalarla desteklemek gerekir. Hem sağlıklı hem de size kilo verdiren diyet programlarını uygulayabilirsiniz. Bunun yanında çeşitli spor aktivitelerini de yapabilirsiniz. Bol hareket, bol su tüketmek, yağlı ve şekerli gıdalardan uzak durmak evde kilo vermenize yardımcı olacaktır.

Vücut Kilo Vermeye Ne Zaman Başlar?

Vücut kilo vermeye ne zaman başlar sorusu en çok merak edilen konular arasında yer alıyor. Kilo verme süreci aktivitelerinize ve kendinize bakma durumunuza göre farklılık gösterir. Ancak eğer düzenli bir şekilde spor yapıyorsanız yaklaşık olarak 2 ile 4 hafta içerisinde kilo vermeye başlayabilirsiniz. Ayda vermeniz gereken kilo miktarı da kütlenize göre değişmektedir. Vücut kitle indeksiniz eğer 30’dan fazla ise ayda 5 ile 7 arasında kilo vermek mümkün olabilmektedir.

Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Pendikspor 18 42
2. Bucaspor 1928 19 31
3. Amed Sportif Faaliyetler 19 30
4. Nazilli Belediyespor 19 28
5. Isparta 32 Spor 19 28
6. Kırklarelispor 19 28
7. Ankara Demirspor 19 27
8. Şanlıurfaspor 19 26
9. Kırşehir Belediyespor 19 26
10. Anagold 24Erzincanspor 18 26
11. Pazarspor 19 25
12. Uşakspor A.Ş. 18 25
13. Akhisarspor 19 23
14. CriptoSwaps Zonguldak Kömürspor 19 22
15. Tarsus İdman Yurdu 19 21
16. Karatay Termal 1922 Konyaspor 19 19
17. Eskişehirspor 19 16
18. TECO Karacabey Belediyespor 18 16
19. GMG Kastamonuspor 0 0
Takımlar O P
1. Trabzonspor 23 54
2. Konyaspor 22 45
3. Alanyaspor 23 38
4. Adana Demirspor 23 37
5. Fenerbahçe 23 37
6. Beşiktaş 23 36
7. Hatayspor 23 36
8. Başakşehir 22 34
9. Gaziantep FK 22 32
10. Sivasspor 23 31
11. Kayserispor 23 31
12. Karagümrük 23 30
13. Kasımpaşa 23 27
14. Göztepe 23 27
15. Galatasaray 23 27
16. Giresunspor 23 26
17. Antalyaspor 23 24
18. Rizespor 23 22
19. Altay 23 18
20. Ö.K Yeni Malatya 22 16
Takımlar O P
1. Ümraniye 21 45
2. Ankaragücü 21 45
3. Erzurumspor 21 38
4. Bandırmaspor 21 36
5. İstanbulspor 21 36
6. Eyüpspor 20 36
7. Samsunspor 20 33
8. Adanaspor 21 32
9. Manisa Futbol Kulübü 21 28
10. Tuzlaspor 20 27
11. Keçiörengücü 21 26
12. Gençlerbirliği 21 26
13. Boluspor 19 24
14. Kocaelispor 21 24
15. Menemen Belediyespor 21 23
16. Altınordu 21 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 21 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 23 57
2. Liverpool 22 48
3. Chelsea 24 47
4. M. United 22 38
5. West Ham United 23 37
6. Arsenal 21 36
7. Tottenham 20 36
8. Wolverhampton Wanderers 21 34
9. Brighton 22 30
10. Leicester City 20 26
11. Aston Villa 21 26
12. Southampton 22 25
13. Crystal Palace 22 24
14. Brentford 23 23
15. Leeds United 21 22
16. Everton 20 19
17. Norwich City 22 16
18. Newcastle 21 15
19. Watford 20 14
20. Burnley 18 12
Günün Anketi Tümü
Sizce emekli ve memura yapılan zam miktarı yeterli mi? Sizce emekli ve memura yapılan zam miktarı yeterli mi?
-4°
hafif kar yağışlı
Gelişmelerden Haberdar Olun
@