Zonguldak Nostalji sayfasının editörü Yüksel Yıldırım,  24 Ocak 2001... “TTK'nın kadrolu madenci son katırı da öldü”... haberini sosyal medya hesabından paylaştı.

 İşte o paylaşım:

Hürriyet Gazetesi haberinde; TTK Armutçuk İşletmesi’nde, 27 yıldır lokomotif görevi yaparak kömür vagonları çeken son katırın da bağırsak enfeksiyonu ve kas rahatsızlığından yaşamını yitirdiği anlaşılıyor. Kuruma bağlı Armutçuk, Amasra, Üzülmez, Kozlu ve Karadon kömür işletmelerindeki maden ocakların da, 1980 öncesinden itibaren lokomotif görevi yaparak kömür vagonları çeken 40 katır bulunduğu son katırın da ölmesiyle birlikte, ocaklara bir daha katır sokulmaması kararı alındığı belirtiliyor. Anlaşıldığı üzere; TTK, 2001 yılından beri ocaklarda katır kullanmıyor, ancak Zonguldak’taki birçok özel işletmede hala hayvan gücü madencinin en büyük destekçisi durumunda.

Bu hayvanlar, 100 yıla yakın bir süre Zonguldak Kömür Havzası’nda madenciye yoldaş olmuş, arkadaş olmuş. Madenci, katırlarla birlikte yerin yüzlerce metre altında kömür tozlu havayı paylaşmış, solumuş. Zonguldak’ta genellikle doğumlarından 6 ay sonra üretim panolarına getirilen katırlar, gün ışığı görmeden 25-30 yıl çalıştırılırlar ve ancak ölüleri gün ışığına tekrar çıkabilirmi. Gün yüzü görmeden geçen bir ömür bu olsa gerek...

Öğretmenler asgari ücrete mahkum ediliyor! Bakanlıktan Eylem Ertuğrul'a yanıt! Öğretmenler asgari ücrete mahkum ediliyor! Bakanlıktan Eylem Ertuğrul'a yanıt!

Editör: Bekir Ekici