Şube Başkanı Mahmut Kılıç, açlık sınırının altında maaş alan emeklilerin temel ihtiyaçlarını karşılayamaz hale geldiğini belirterek, hükümete her emekli aylığına derhal 20 bin TL seyyanen zam yapılması çağrısında bulundu.

Gezeravcı açıkladı, Türkiye 2027'de Ay'a iniş hamlesine hazırlanıyor
Gezeravcı açıkladı, Türkiye 2027'de Ay'a iniş hamlesine hazırlanıyor
İçeriği Görüntüle

Kılıç, Türkiye’nin dört bir yanında yapılan mitinglerde emeklilerin insanca yaşam taleplerini haykırdığını hatırlatarak, “Bugün milyonlarca emekli açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşamaya mahkûm edilmiştir. Elektrik, doğalgaz, kira ve gıda fiyatları karşısında nefes alamaz durumdayız” dedi.

Bayram ikramiyesinin 4 bin TL’ye çıkarılmasının emeklilerin gerçek sorunlarını gizleyemeyeceğini söyleyen Kılıç, “2018’de asgari ücretin yüzde 62’sine denk gelen ikramiye bugün ciddi biçimde erimiştir. Eğer aynı oran korunsaydı, ikramiye en az 17 bin 500 TL olmalıydı” ifadelerini kullandı.

Sendika, taleplerini şu şekilde sıraladı:

  • Her emekli aylığına derhal 20 bin TL seyyanen zam yapılması

  • Bayram ikramiyesinin en az asgari ücret düzeyine çıkarılması

Kılıç, “Emekliler bu ülkenin yükü değil, onurudur. Ve o onur teslim olmayacaktır” diyerek açıklamasını sonlandırdı.