Bir stoksuz satış işletmesi, satıcıların fiziksel envanter satın almadan satış yapmasına olanak tanıyan elektronik perakende modelidir. Bu modelde, bir satıcı bir müşteriye ürün satar ve üçüncü bir tarafa satış siparişi gönderir. Üçüncü taraf, siparişi satıcı adına doğrudan müşteriye gönderir. Buna Dropshipping denir. Bu modelde tüccarlarının ürün envanterine, depolara veya depolama tesislerine yatırım yapması gerekmez.

Stoksuz satış, çevrimiçi satış yapmak isteyen girişimciler için harika bir fırsattır. Çünkü çevrimiçi bir mağaza işletmek, geleneksel perakende modelleri kadar işletme sermayesi gerektirmiyor. Fiziksel bir mağaza açmanız, personel tutmanız, ışıkları açmanız, faturaları ödemeniz veya malzeme stoklamanız gerekmez. Bunun yerine, bir çevrimiçi mağaza açın ve ürünü stoklayan. Ardından bir tedarikçiden toplu olarak ürün satın alın.

Stoksuz e-ticarete nasıl geçilir?

Stoksuz e-ticaret yapmak için öncelikle web sitenizi veya platformunuzu kurmanız gerekir. Ardından, ürünlerinizi tüketicilere ulaştırmak isteyen toptancılar veya distribütörlerle ortaklıklar kurmanız gerekecek. Ortaklığın bir parçası olarak satıcılar ve tedarikçilerin çevrimiçi olarak satmak istedikleri ürünler için toptan satış fiyatları belirlemeleri gerekmektedir. Bir tedarikçiyle sözleşmeniz varsa, ücretsiz e-ticaretin nasıl çalıştığını ve tüm ödeme süreçlerini iyi bilmelisiniz.

Bir müşteri web sitenizden ürün sipariş eder ve bunun için size ödeme yapılır. Sipariş/teslimat ayrıntılarınızı doğrudan stoksuz satış tedarikçisine gönderirsiniz ve mallar için kararlaştırılan toptan satış fiyatını ödersiniz. Tedarikçi, siparişi paketler ve doğrudan çevrimiçi mağazadan geliyormuş gibi müşteriye gönderir. Perakende fiyatı ile toptan fiyatı arasındaki fark size aittir.

Artık stoksuz e-ticaretin ne olduğu ve nasıl çalıştığı hakkındaki sorunuzu yanıtladığımıza göre, stoksuz e-ticaretin artılarını ve eksilerini tartışabiliriz.

Stoksuz e-ticaretin artıları ve eksileri nelerdir?

Stoksuz satış iş modelini kullanmanın faydaları şunlardır:

  • Başlamak kolaydır. Bir tedarikçi bulunduğunda ve bir web sitesi kurulduğunda, doğrudan satış şirketi satışa başlayabilir.
  • Birçok ürün çeşidi vardır. Stoksuz satış tedarikçileri, neredeyse her tür ürün için mevcuttur ve perakendecilere ürün hatlarını genişletme özgürlüğü verir.
  • Düşük risk içerir. Stoksuz e-ticaret yapan işletmeler satılmayan stoklardan para kaybetmezler.
  • Yani düşük maliyetli kayıp söz konusudur.
  • Satın alınacak stok, envanter ve depolama maliyeti yoktur.

Öte yandan, stoksuz satış modelini kullanmanın dezavantajlarından bazıları şunlardır:

  • Son derece rekabetçi bir ortam söz konusudr. Bu alanda birçok girişimci var. Tedarikçilerin bireysel sözleşmeleri kabul etme olasılığı düşük olduğundan, aynı ürün birden çok satıcı tarafından satılabilir.
  • Müşteri deneyimi üzerinde daha az kontrole sahipsiniz. Tedarikçiler genellikle perakendecilerin ürün ambalajını ayrıntılar için incelemesine izin vermez.

Stoksuz E-Ticaret Size Uygun mu?

Stoksuz satış herkes için ideal bir iş planı değildir. Hızlı zengin olma sistemi olarak düşünmemelisiniz. Ama iyiyi de kötüyü de kabul etmeye istekliysen bu senin için heyecan verici bir deneyim olabilir. 

Bir iş kurmayı düşünürken pek çok kaygınızın olması normaldir, ancak sizi durdurmalarına izin vermeyin. Stoksuz satışın daha fazla para kazanmanın ve yeni bir özgürlük seviyesinin tadını çıkarmanın bir yolu olabileceğini düşünüyorsanız, durmayın ve bu maceraya dalın!

Bunların hepsi karmaşık bir bilmece gibi gelebilir, ancak stoksuz satış yapmayı öğrendiğinizde, bu sizin için iyi zamanların başlamak üzere olduğu anlamına gelir. Stoksuz bir e-ticaret girişimcisi olarak, her şey uzaktan yapılabilir ve ürün satın almadan para kazanabilirsiniz.