AK Parti Zonguldak Milletvekili Saffet Bozkurt, Türkiye’nin ulaşım altyapısına büyük katkı sunacak Karasu-Akçakoca-Zonguldak Demiryolu Etüt, Proje ve Mühendislik Hizmetleri İşi kapsamında çalışmalar hızla devam ettiğini açıkladı. Tasarım hızı saatte 160 kilometre olan demiryolu projesi, özellikle sanayi ve liman taşımacılığında stratejik bir rol üstleneceğini ifade eden Bozkurt, yasal prosedürün ardından yer tesliminin yüklenici firmaya yapılacağını kaydetti.
İnşaatı devam eden 65 kilometrelik Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu hattının devamı olarak planlanan bu yeni proje; Kocaali, Akçakoca, Alaplı, Ereğli, Çaycuma ve Bartın güzergâhını kapsayan yaklaşık 200 kilometre uzunluğunda çift hatlı bir demiryolu hattını içeriyor.
TAŞIMA SİSTEMİ GÜÇLENECEK!
Projenin mevcut Karabük-Zonguldak ve Ankara-İstanbul ulusal demiryolu ağlarıyla entegre olması sayesinde, başta Ereğli Demir Çelik (ERDEMİR) ve Karabük Demir Çelik (KARDEMİR) olmak üzere bölgedeki demir-çelik üretim tesislerinin lojistik maliyetlerinde ciddi düşüş sağlanması hedefleniyor. Demir cevheri ve kömür gibi ham maddeler ile demir-çelik mamullerinin Marmara Bölgesi'ne en ekonomik ve çevreci şekilde taşınması mümkün olacak.
YÜK TRAFİĞİNİN AZALMASINA KATKI SAĞLAYACAK
Karadeniz Havzası’ndan gelen yüklerin Karasu, Ereğli, Filyos ve Bartın limanları üzerinden Anadolu’ya aktarılması, İstanbul Boğazı üzerindeki yük trafiğinin azalmasına da katkı sağlayacak. Bu sayede hem çevresel etki düşürülecek hem de Türkiye'nin doğu-batı yük taşıma koridorunda önemli bir alternatif güzergâh oluşturulacak.
YENİ YATIRIMLARI ÖNÜ AÇILACAK!
Proje tamamlandığında, bölge sanayisi ve limanlarının rekabet gücü artacak, yerel ekonomiler canlanacak. Özellikle Ereğli, Çaycuma, Alaplı gibi sanayi merkezleri ile bağlantılı demiryolu taşımacılığı, bölgeye yeni yatırımların önünü açacak.





