Zonguldak – Filyos bağlantısının en önemli bağlantı geçişlerinden olan Mithatpaşa Tünelleri sonunda trafiğe açılıyor. 1974’ten beri Zonguldak’ın gündeminde olmasına rağmen bir türlü hayata geçirilemeyen Mithatpaşa Tünelleri ne yazık ki bu güne kadar bir de can aldı. 32 yaşındaki Aytaç Çapri Ağustos 2015 yılında yaşanan iş kazasında hayatını kaybetti. Tünel inşaatında dinamit patlatılması sonrasında güvenlik kapaklarının çıkarılması sırasında 3 tonluk demir kapağın altında kalarak yaşamını yitiren 32 yaşındaki Aytaç Çapri, gözyaşları arasında toprağa verilmiş ailesi ise ihmal olduğunu söylemişti.

'İHMAL VAR, KAPAK NASIL DÜŞER?'
Ağabeyinin tabutunun başında ağlayan Ayhan Çapri, olayda ihmal olduğunu ileri sürerek; "Onlar hesap verecek. Benim ağabeyimin üstüne kapak düşmüş. Kapak bağlı değilmiş, ihmal var. Ağabeyimin üzerine kapak nasıl düşer? Ben de operatörüm, ben de bağlıyorum. Bir kere kaza yapmadım, ihmal var. Her gün oraya gideceğim, yüzüme nasıl bakacaklar?" demişti.

2 KİŞİ SERBEST BIRAKILDI
Kazanın ardından gözaltına alınan mühendis H.G. ve iş makinesi operatörü H.A., ifadeleri alındıktan sonra serbest bırakıldı. Tünelin yapımını üstlenen firmanın yöneticileri, yeni açılan ve 15 metre ilerleme sağlanan tünelde dinamit patlatılması sırasında tüpün ağzının 2 demir kapakla güvenlik amacıyla kapatıldığını, patlamanın ardından iş makinesi ile alınmak istenen kapaklardan birinin boşa çıkarak Aytaç Çapri'nin üzerine düştüğünü söylemişti.

İSİM TARTIŞMASI
Z HABER’in Mithatpaşa Tünellerine Zonguldaklı Prof. Dr Teoman Duralı’nın adının verildiğini gösteren tabelanın fotoğrafını paylaşmasının ardından sosyal medyada yeni bir isim tartışması başladı.
Pek çok isim tüneli ilk gündeme getirip projelendiren eski Zonguldak Belediye Başkanı Hüseyin Öztek’in adının verilmesi gerektiğini söylerken bazı vatandaşlar ise Mithatpaşa olarak kalması gerektiği görüşünü savundu.
İsim önerileri arasında yer alan bir başka isim ise tünel inşaatında ihmal sonucu 32 yaşında hayatını kaybeden Aytaç Çapri oldu.

Editör: TE Bilişim