COVID-19 pandemisinin en çok etkilediği sektörlerden bir tanesi, otomotiv oldu. Tedarik zincirlerindeki aksaklıklar nedeniyle çiplere ulaşmakta zorluk çeken markalar, üretimlerini durdurmak zorunda kaldılar. Buna paralel olarak taleplerin yüksek olması, tüketicinin aylar sonra gelecek araçlar için sıraya girmesine yol açtı.

Sektörde yaşananları değerlendiren Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, gelinen son noktayı açıkladı. Yapılan açıklamalara baktığımızda Opel cephesinde hem yüzlerin güldüğünü hem de aşılması gereken sorunlarla boğuşulduğuna şahitlik ediyoruz. 

''İçten yanmalı versiyonlarından 400 bin TL daha pahalı olacak''

Emre Özocak tarafından yapılan açıklamalar, Türkiye'deki vergi sistemini yeniden tartışmaya açacak gibi görünüyor.

Zira Opel Türkiye Genel Müdürü'ne göre şirketin hibrit modelleri (Astra GSe ve Granland GSe) Türkiye'ye gelirse, içten yanmalı versiyonlarından 400 bin TL daha pahalı olacak. Ancak elektrikli modeller için böyle bir durum söz konusu değil.

Emre Özocak, "Elektrikli araç pazarını 2023’te 25-30 bin arasında öngörüyoruz. Elektrikli Corsa ve Mokka 2022'de Türkiye'ye geldi, Aralık sonuna kadar 84 adet elektrikli araç sattık. Elektrikli otomobil pazarında şuan 10’uncuyuz, hedefimiz ilk 5’e girmek. Yılın ikinci yarısında elektrikli Astra da Türkiye'ye gelecek." dedi.

Elektrikli araçlar ile hibrit motorlu araçlar arasında ciddi bir vergilendirme farkı bulunuyor. Türkiye'deki güncel vergi sistemine göre tam elektrikli bir otomobil için ödeyebileceğiniz maksimum ÖTV oranı yüzde 60. Hibrit motorlu araçlarda ise yüzde 220'ye varan ÖTV oranları ile karşılaşılabiliyor ki bu da Opel'in neden tam elektrikli modellere yöneleceğinin anlaşılmasını ve hak verilmesini sağlıyor.