Z HABER Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz yorumluyor.

Zonguldak ekonomisinin giderek daralmasının pek çok nedeni var.
Ekonomide genel dalgalanmalar.
Dönemsel krizler.
Bölgesel dezavantajlar.
Göç.
Yerel küçülmeler.
Şehrin her anlamda kötü yönetilmesi.
Ekonomide çeşitsizlik.
Teşviksizlik veya teşviklerin yeterli olmaması.
Yer sorunu.
Çıkar çatışmaları.
Hemşericilik.
Vesaire.
Vesaire.
*
Kamuoyu ve basın bunların pek çoğunu konuştu ama asıl sorunlardan biri pek gündeme gelmedi.
Biri daha var.
Belki de hepsinden önemli.
Karalama kampanyaları.
Değersizleştirme çabaları.
*
Kendi ürününe, kendi markasına, kendi değerine, kendi tedarikçisine, kendi yöresine sahip çıkmayan bakış açısı.
*
Parayı Zonguldak ve Zonguldaklıdan kazanan pek çok kişi, kurum, belediye; gerek ihaleler, gerekse doğrudan teminlerle bu şehrin parasını başka şehirlere transfer etti.
*
Valiler.
Belediye başkanları.
Genel müdürler.
Sanayiciler.
İnşaatçılar.
Ve diğerleri.
Kimi Zonguldak dışından getirdiklerine milyonluk projeler yaptırıp çöpe attı, kimi mal bulmak için Zonguldak dışından firmaları tercih etti.
*
Kimi imaj yaptı.
Kimi makyaj.
Kimi de şantaj!
Çünkü pazarlık yapmak sünnet!
Sünnet ederken Zonguldak’ı hadım ettiler!
*
Her proje arayan, her hayal kuran bu şehrin üniversitesinden, kurumlarında, bilim insanlarından, sanayicisinden yararlanmak yerine başka denizlere açıldı!
*
Tek bir ekmeğin satışının bile kentin kalkınmasına katkı sağladığı düşünülürse, pek çok kamu kurumu ve özel işletme Zonguldaklının parasını Zonguldak dışındaki firmalara akıttı.
*
Bu şehrin parasıyla zenginleşen, bu şehrin insanlarının desteği ile milletvekili ve belediye başkanı seçilen pek çok ismin ilk tercihi bu şehrin firmaları, bu şehrin tedarikçileri değil başka şehirlerin firmaları oldu.
*
Kimi fiyatı bahane etti, kimi kaliteyi, kimi ise köstek olmayı tercih etti.
*
Yetti mi?
Hayır!
Zonguldaklılık bilinci yerlerde süründü!
Kazıkçımız, batakçımız da eksik olmadı!
Kendimize attığımız her kazık bu şehirde üretimin azalmasına, istihdamın daralmasına neden oldu?
*
Sonuç olarak bu şehirde para kazanırken Zonguldaklı olanların bir kısmı mal ve hizmetleri Zonguldak dışından alarak İrlandalı olmayı tercih etti!
*
Bizimkisi samimi bir çağrı.
Tüm oda, dernek, belediye ve özel işletmelerin önceliklerinin Zonguldak firmaları olması için ortak bir çağrı yapması, bu bilinci bir kampanyaya dönüştürmesi çok mu zor?

Editör: TE Bilişim