Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu çalışmaları yerinde incelemek ve bilgi almak için Zonguldak’a geldi. Bakan Karaismailoğlu Çatalağzı-Filyos Karayolunda incelemelerde bulunduktan sonra basın açıklamasında bulundu. Karaismailoğlu açıklamasında yol güvenliği ve seyahat süresindeki kısalmalar sayesinde 22 milyar 408 milyon dolar tasarruf sağlandığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
Batı Karadeniz Bölgemizin ‘Kara Elması’ ve ihracat kapısı Zonguldak’ta bulunmaktan duyduğum memnuniyeti ifade ediyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’nin doğusu-batısı, kuzeyi-güneyi demeden yatırımlarımıza var gücümüzle devam ediyoruz. 
2003 yılında başlattığımız kara, hava, demir, denizyolu ve haberleşme hamleleri sayesinde; Cumhuriyet’imizin 100. yılının eşiğindeki ülkemizi, ulaşım ve haberleşmede bölgesinde lider, dünyada da önemli bir kavşak noktası hâline getirdik.
Bugün de, karayolu ulaşımını, bölünmüş yol standardında, çok daha güvenli, hızlı ve konforlu hâle getirerek ulaşıma, ticarete ve sosyal hareketliliğe katkı sağlayacak Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu’nun önemli bir bölümü olan Filyos-Çatalağzı Yolu’ndaki çalışmaları yerinde inceliyoruz.
Son iki yılda Zonguldak’ta büyük yatırımlar gerçekleştirdik. 
Bu vesileyle sizlerle ve güzel Zonguldak’la sık sık buluşma fırsatı bulduk:
- Zonguldak-Mithatpaşa Tünellerinin yapım şantiyelerini inceledik. 
- Yenilenen ve pisti büyütülen Çaycuma Havalimanı’na indik; çalışmaların sonuçlarını yerinde gördük… 
- Asrın projesi Filyos Limanı’nı 4 Haziran 2021’de Cumhurbaşkanı'mızın teşrifleriyle hizmete açtık.
- Ocak ayında Zonguldak-Kilimli Yolu ve Prof. Dr. Teoman Turalı Tünelleri’ni hizmete sunduk.
Hükûmetlerimiz döneminde, ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik.
Bu yatırımlarımızın içinde %61’lik oranla büyük payı, karayolları projelerimiz alıyor.
Ülke genelindeki karayolu yatırımlarımızla;
Bölünmüş yol uzunluğumuzu 4,5 kat artırarak, 28 bin 664 kilometreye
Otoyol uzunluğumuzu iki katına çıkarıp, 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. 
Tünellerimizin uzunluğunu 13 kat artırarak 650 kmnin üzerine çıkardık
Köprü ve viyadüklerimizi de 2,5 kat artırdık.
Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aşıyoruz.
Biz yalnızca milletimizin derdinde, ona en iyi hizmeti sunmanın peşindeyiz!
AK Parti, 20 yıldır ülkemizin kalkınması, istihdam yaratması, ekonomisinin büyümesi için projeler üretiyor, eser siyaseti yapıyor. 
Devlet aklıyla geliştirdiğimiz projelerimizi milletimizin hizmetine sunuyoruz. 
Artık Türkiye bir avuç insan için kalkınanların ülkesi değil, 84 milyonun Türkiye’sidir… 
Türkiye’ye çağ atlatan projeler seçkinlerin değil, milletindir. 
 
Ülke genelindeki yol yatırımlarımızla; Yollarımızın işletme performansını artıran kesintisiz trafik akışıyla, seyahat süresinde yıllık 10,5 milyar saat tasarrufu elde ettik. 
Yol güvenliği ve seyahat süresindeki kısalmalar sayesinde; 
Zamandan 17 milyar 238 milyon dolar,
Akaryakıttan 908 milyon dolar,
Bakım onarımdan 636,4 milyon dolar ve 
Çevre etkilerinden 16 milyon dolar çevre tasarrufu olmak üzere, yıllık toplam 22 milyar 408 milyon dolar tasarruf sağladık. 
Bütün bunlara ek olarak, emisyon salınımını 5,65 milyon ton azalttık. 
Son yirmi yılda ülkemizde: Araç sayısı %170 ve taşıt hareketliliği de %142 oranında artarken, yaptığımız yerinde yatırımlar ve hizmete açtığımız yollarımız sayesinde kazalardaki can kayıplarımız %81 oranında azaldı.
Ülke genelindeki ulaştırma ve haberleşme yatırımlarından Batı Karadeniz’in ‘kara elması’ Zonguldak da hak ettiği payı alıyor. 
Son yirmi yılda Zonguldak il genelinde yaptığımız, ulaştırma ve haberleşme yatırımlarının miktarı, 13 milyar 695 milyon liranın üzerinde…
Zonguldak’taki karayolları yatırımları için de 9 milyar 870 milyon liralık kaynak ayırdık. 
Son yirmi yılda Zonguldak’taki; Karayolu yatırım harcamalarını 
21 kat, Bitümlü sıcak asfaltlı yol uzunluğunu 12 kat ve Bölünmüş yol uzunluğunu 8 kat artırdık. 
Zonguldak’ı bölünmüş yollarla Bartın, Bolu ve Düzce’ye bağladık.
İl genelinde 14’ü tek tüp ve 5’i de çift tüp olmak üzere toplam uzunlukları 13 bin 100 metreyi aşan 19 tüneli halkımızın hizmetine sunduk.
Ayrıca, toplam uzunluğu 5 bin 700 metreye yaklaşan 64 köprüyü tamamladık.
22 Ocak 2022 tarihinde, 34 kilometrelik Zonguldak-Kilimli Yolunu hizmete açtık.
Bu yol hattında yer alan Prof Dr. Teoman Duralı Tünellerinin toplam uzunluğu 6 bin 500 metredir.  
Proje ile birlikte Zonguldak ile Kilimli ilçeleri arasındaki güzergah 4,5 kilometre daha kısaldı. 
Seyahat süresi 30 dakikadan 5 dakikaya indi. 
Bunun yanında, Yine Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu üzerinde yer alan Kilimli-Çatalağzı yolumuzun uzunluğu 5,3 kilometredir.
Ayrıca, toplam uzunluğu 34,3 km olan Çaycuma Bartın Ayr. – Filyos-Kilimli-Zonguldak Yolunun 6,5 km’sini bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol olarak trafiğe açtık. 
Kalan 27,8 kmlik kesimde 3 ayrı ihale kapsamında çalışmalar devam etmektedir.
Filyos-Çatalağzı Yolumuz, biraz önce de ifade ettiğim gibi Zonguldak-Amasya-Kurucaşile-Cide yol projemizin önemli bir parçası.
 
Bölgede doğu-batı yönünde ulaşım sağlayan Zonguldak – Amasra- Kurucaşile – Cide Yolu; Aynı zamanda uluslararası ulaşım akslarımızdan Karadeniz Sahil Yolunun da bir bölümünü oluşturuyor.
Yol projesinde, Zonguldak’ın Hisarönü, Saltukova ilçe ve beldelerinin bağlandığı sahil şeridinde yoğun nüfuslu yerleşim yerleri, sanayi tesisleri, Filyos serbest bölgesi yer alıyor.
Filyos Limanı’nın tamamlanmasıyla özellikle ağır taşıt trafiğinin artacak. Bu nedenle ulaşımın güvenli ve hızlı bir şekilde sağlanması önem arz ediyor.
Karayolu projemiz, Türkiye’nin geleceği için önemli bir yatırım. Trafiği rahatlatacak. Mesafeyi kısaltacak, böylece ekonomik fayda sağlayacak. 
Projemizi 2024’te hizmete açacağız. 
Filyos-Çatalağzı Yolumuzun uzunluğu 13,8 kilometre.
Bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol kapsamında; 
7 adet Çift Tüp Tünel, 
2 Aç-Kapa Tüneli,
2 Tek Köprü ve
2 farklı seviyeli kavşak yapım işleri yer alıyor.
Bizler, halkımıza hizmeti, Hakka hizmet aşkıyla yapıyoruz. 
Hizmet kervanımızda ‘Durmak yok, yola devam’ ilkesi ve kararlılığıyla çalışıyoruz.
Tüm Türkiye’de olduğu gibi Zonguldak’taki ulaşım ve haberleşme yatırımlarımız hız kazanarak devam edecek. 
Tamamlayıp hizmete açtığımız her yol, tıpkı akarsu gibi, geçtiği yerlerin üretim, istihdam, ticaret, kültür ve turizmine önemli katkılar sağlıyor. 
Türkiye, son 20 yılda yaptığı büyük altyapı atılımı sayesinde dünyada en üst lige çıktı.
Altyapının sağladığı doğrudan, dolaylı ve tetikleyici ekonomik etkilerle en büyük 10 ekonomi arasında yerini alacak!