Zonguldak’ın merkez ilçeye bağlı Üzülmez bölgesinde bulunan TOKİ konutlarında ikamet eden vatandaşlar, aidatlara yüzde 22’lik zamma tepki göstererek protesto ettiler.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanlığı’nca yapımı tamamlanan konutların önünde bir araya gelen kalabalık vatandaş topluluğu, TOKİ bünyesinde oluşturulan yönetimin haksız yere aidatlara zam yaptıklarını öne sürdüler.
-‘’BURANIN MUHTARI, VALİSİ VAR, KİMSE SAHİPSİZ DEĞİL’’
Çoğunlukla düşük gelirli ailelerin ikamet ettiği TOKİ bünyesindeki sosyal konutlar sitesinde aidat ve ortak giderlere yapılan  zammın çileden çıkardığı vatandaşlar, meydanda gazetecilere yaptıkları açıklamada, şunları söylediler:
‘’Aidatlara yapılan yüzde 22’lik zam, biz dar gelirli aileleri mağdur etmektedir. Aidatlar 2+1 dairelerde 116 liradan 140 liraya, 3+1 dairelerde de 140 liradan 170 liraya çıkarıldı. Bu zammı kabul etmiyoruz
Buranın muhtarı, valisi var, kimse sahipsiz değil. Bu işin bir yasası ve prosedürü var, ona göre buraya yerleştik. Biz burada büyük bir aileyiz. Buradaki insanlar mağdur edilmiştir. Yine söylüyoruz, aidat zammını kabul etmiyoruz, edemeyeceğiz de..’’
-‘’CİMER’E ŞİKAYET EDECEĞİZ, SAYIN CUMHURBAŞKANIMIZA GÜVENİYORUZ’’
Vatandaşlar, ‘’Bu zamları neye göre yapıyorlar. Bizlerin çoğu emekli ve asgari ücretli çalışmaktadır. Hakkımızı sonuna kadar arayacağız, ellerinden gelse kira gibi aidat talep edecekler. 
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) şikayet için başvuracağız, çünkü Sayın Cumhurbaşkanımıza güveniyoruz.’’
-CİMER
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), yurttaşların talep, ihbar ve şikâyetlerini doğrudan cumhurbaşkanlığına iletebilmesi amacıyla 2015 yılında kurulan bir web servisidir. ... CİMER'e telefon ve mektupla da başvuru yapılması mümkündür.
Gelişen bilgi iletişim teknolojileri sayesinde kadim insan haklarından olan dilekçe hakkının kullanımını kolaylaştırmak ve daha da önemlisi vatandaşların demokratik katılım yolu ile idare üzerinde kamuoyu denetimi sağlamak amacıyla oluşturulan CİMER, dünya genelinde elektronik başvuru alma sistemine geçen öncü sistemler arasındadır. 
CİMER, hükümetin çalışmaları ve kamu idaresinin eylem ve işlemleri hakkında vatandaşların görüş ve önerilerini alarak oluşturulacak politikalara kaynaklık etmektedir. Aynı zamanda bu sistem, vatandaşlardan gelen geribildirimlerin ölçülmesi ile birlikte halkla ilişkiler kavramını tüm kamu teşkilatına yaymayı amaçlamaktadır.

Haber: Orhan Akyüz

Editör: TE Bilişim