Ak Parti İl Başkan Yardımcısı Muammer Avcı Mithatpaşa tünelleri ile ilgili çalışmalar hakkında son bilgileri paylaştı. Avcı tünellerdeki son durumu belirterek çalışmaların ne aşamada olduğunu ve tamamlanacağı tarihi de açıkladı. 
Avcı’nın paylaşımı şu şekilde:
T-0 TÜNELLERİ
İkinci makas mevkiinden başlayıp, Kilimli ilçemize bağlanacak olan,
içerisinde 4 sıralı tünelin, 8 tüpün bulunduğu, “Tüneller ve Kilimli sahil yolu projesi” nin en sert zemine sahip, en zorlu son etabı olan 
T-0 sağ-sol tüplerinde sona doğru yaklaşıldı.
Bilindiği gibi Zonguldak-Kilimli istikametine doğru, Uzunkum mevkiinde
T-0 sağ tüpün uzunluğu 206 m. ve yine T-0 sol tüpün uzunluğu 192 m.dir.
Bugün itibari ile T-0 sağ tüpte açılacak kısım 29 metreye, T-0 sol tüpte
ise 15 metre seviyelerine gelmiş durumdadır. Tünellerin, mevcut demiryolu raylarının alt kısmına denk gelen bölüm için, önümüzdeki 
hafta içerisinde dışarıdan özel bir ekip gelip, çelik bağlama ve güçlü aparatlarla imalatını gerçekleştirecektir.
Diğer yandan T-0 tünelleri ile T-1 tünelleri arasında yapılan Uzunkum
farklı seviyeli köprülü kavşağın elevasyon ayak çalışmaları büyük ölçüde
tamamlanmış olup, köprü kirişlerinin yerleştirilme işlemleri devam 
etmektedir.


T-1 TÜNELLERİ
T-1 Tünelleri 440 m. ve 400 m. uzunluklarında olup, tünel içi nihai tavan 
betonlama, menfez ve drenaj boru işlemleri tamamlanmış durumdadır.
Ve yine T-1 tünelleri ile T-2 tünelleri arası menfez, drenaj boru çalışmaları
devam etmektedir.
T-2 TÜNELLERİ
T-2 tünellerinin 1540 metrelik sağ tüpünde nihai üst yarım küre betonlama işlemleri tamamlandı. 1564 metrelik Sol tüpünde ise, nihai beton kaplama işlemleri devam ediyor. Bu çalışmaların yanında her iki tüpte 2 şer adet olmak üzere toplam 4 adet, 40 metre uzunluğunda 3 metre genişliğinde sığınma cepleri çalışmaları ve yine her iki tüpü 2 ayrı
noktalardan birbirine bağlayacak 20 şer metrelik acil araç geçişleri ve de
sadece yayalar için acil geçiş çalışmaları devam etmektedir. Burada toplamda 3145 metrelik nihai betonlama çalışmalarının, 2984 metrelik 
kısmı bitmiş durumda olup, 160 metrelik kısmın imalatı planlandığı hız ve
zamanlama ile devam etmektedir.


İKİNCİ MAKAS K-1 KAVŞAĞI
K-1 Farklı seviyeli köprülü kavşakta ayak yapım çalışmaları,
tüm hızı ile devam etmekte olup, tamamlanan ayakların üzerine kirişlerin yerleştirilme işlemleri devam ediyor.
Son olarak yüklenici firma, tüm bu faaliyetlerini 31.12.2021 tarihine kadar tamamlayıp ikinci makas, Kilimli geçişini trafiğe açma hedefinde bir sapma olmadığını yineledi ve çalışmalarının programladıkları hızda devam ettiğini ifade etti. “