banner3

banner17

Uykuya Dalmak İçin 7 Detay

Uyku bölündüğünde tekrar uykuya dalmak için yapılması gerekenler nelerdir diye soracak olursanız uykuya dalmak için yapılması gereken 7 şey şu şekilde sıralanır
SAĞLIK 24.04.2021, 04:37 25.04.2021, 04:34
44
Uykuya Dalmak İçin 7 Detay

Uyku Bölündüğünde Tekrar Uyuyabilmek için Yapılması Gerekenler

Birçok uzmanın ortak görüşü, insanın sağlığı açısından en önemli süreçlerinden biri uyku düzeni ve kaliteli uyku olduğu yönündedir. İyi bir uyku hayatınıza pek çok noktadan olumlu etki edebilir. Mutlu ve olumlu yönde düşüncelere sahip olmanızı sağlar. İyi uyku çekmenin yolları kolay olabildiği kadar bazı etkenlerden kaynaklı zor da olabilir.

Yaşamın koşuşturmacası bazı dönemlerde stresi, kaygıyı ve yorgunluğu getirebilir. Bu dönemler, kişinin iyi uyku uyumasına engel olabilir. Uykudan aniden uyanma, uykunun bölünmesi gibi durumlar yaşanabilir. Bu doğrultuda iyi uyku uyumak olanaksız olmaktadır. Uyku bölünmeleri yaşamadan kaliteli uyku çalışmaları yapılabilir ancak bu durumlar yaşandığında o tarz çalışmalar etki etmeyebilir. Uyku bölündüğünde tekrar uykuya dalmak için yapılması gerekenler nelerdir diye soracak olursanız bunları uykuya dalmak için yapılması gereken 7 şey şu şekilde sıralanabilir:

  1. Alanınızı Değiştirebilirsiniz

Uykudan uyandığınızda tekrar 20 dakika içinde uyuyamadıysanız bir alan değişikliğine gidebilirsiniz. Biraz müzik iyi gelebilir. Bir koltuğa oturup biraz kendinizi rahatlatmaya çalışabilirsiniz.

  1. Soğuk Bir Duş Almak İyi Gelir

Yatmadan önce alınan soğuk duş almak vücut sıcaklığını düşürdüğünden rahat uyumanızı sağlar. Uzmanların önerdiği uyumadan bir saat önce soğuk bir duş almaktır. Uykudan uyandığınız takdirde ya da uyuyamadığınız zamanlarda da soğuk bir duş iyi gelir. Uyku problemleri arasında uyku bölünmesi önemli bir sorun olarak atfedilir. Bu nedenle uykuların bölünmesine engel olmak gerekir.

  1. Kitap Okuyabilirsiniz

Telefon kullanımları arttıkça melatonin hormonu azalmaya gider. Melatonin uykularınızı düzenleyen hormon olarak ifade edilir. Uykudan uyanıp tekrar uyuyamadığınız takdirde melatonin eksikliği söz konusudur. Telefondan uzaklaşarak kitap okumak uykuya tekrar dalmanızı sağlayabilir.

  1. Evcil Hayvanınızla Uyuyorsanız Ayrı Uyumanız İyi Gelebilir

Yapılan araştırmalar, sevimli evcil hayvanlarla uyumanın kişinin uyku kalitesi açısından negatif yönde etki ettiğini belirtir. Bu nedenle evcil hayvanlarınız varsa onları kendi yatağında uyumaya alıştırabilirsiniz.

  1. Lavanta Kokusu ya da Lavanta Çayı

Uykuya iyi gelen içecekler arasında lavanta çayı etkili bir içecek olarak belirtilir. Lavanta genel olarak vücudumuzu rahatlatan bir enerjiye sahip bir bitki olduğundan lavanta ürünleri ile rahat bir uyku uyuyabilirsiniz. Lavanta çayı, uyku getiren çay olarak da atfedilir.

  1. Ayaklarınızı Hareket Ettirebilirsiniz

Kademeli kas gevşetme hareketleri günün yorgunluğundan arınmanızı sağlar. Bacaklarınızı sıkarak ve gevşeterek bu hareketler doğrultusunda rahatlayabilirsiniz. Ayak parmak uçlarına da kıvırma egzersizini uygulayabilirsiniz. Rahatlayarak uykuya daha kolay dalabilirsiniz.

  1. Çorap Giyerek Uyuyabilirsiniz

Çoraplar, ayaklardaki damarları genişlettiğinden vücut ısısını dengeliyor. Uzmanlar tarafından önerilerin arasında uyurken çorap giymek yer almaktadır. Rahat bir çorap ile rahat bir uyku çekmenizi sağlayabilir.

Hemen uykuya dalmak için neler yapmalıyız diye soranlar bu önerileri değerlendirebilir.

İyi Uykunun Önemi

Güne mutlu başlamanın ve motive bir şekilde devam etmenin en önemli kriterlerinden biri uyku kalitesi olarak belirtilir. Uzun uzadıya uyumaktan ziyade iyi uyku uyumak daha önemlidir. Uyku süresini artırmak yerine kaliteli bir uyku için şartları düzenlemek daha kayda değer katkılar sağlayabilir.

Bedenin dinlenmesi doğrultusunda kişinin zihinsel hareketliliği de daha olumlu yönde olacaktır. Dikkat problemleri azalacak ve iş hayatından aksaklıklar oluşmayacaktır. Kaliteli bir günün kaliteli bir uykuya bağlı olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Uyku düzensizliği bazı olumsuz durumları beraberinde getirir. Odaklanma problemi, öfkenin kontrol edilememesi, depresyon, motivasyon kaybı en çok oluşan durumlardır. Bu nedenle iyi uyku için gerekenler nelerdir belirtmeye çalışacağız.

İyi Bir Uyku için Neler Yapılabilir?

İyi uykunun önemi hakkında bazı noktalara değindik. İyi bir uyku için neler yapılabilir şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Bir yatak odası, uyku için en uygun ortamdır. Yatak odası dışında yapılan tatlı olarak belirtilen kestirmelere uyku problemleri yaşamanıza neden olur.
  • Odanın sıcaklığı 21 derece civarında olması gereklidir.
  • Elektronik eşyalar, uyku düzeni için olumsuz etki etmektedir. Bu nedenle oda içinde bulunmaması gerekir.
  • Işık ve ses açısından minimal bir oda tercih edilmelidir. İzolasyon sağlanmalıdır.
  • Karanlık bir ortam melatonin açısından gereklidir.
  • 20.30 ve 23.00 arası uyuma saatleri olarak tercih edilebilir. Bu saatler, melatonin salgı düzeyi yüksek saatlerdir.
  • Gereksinimler uyku öncesinde giderilmelidir.
  • Akşam saatlerinde özellikle 19.00’dan sonra çay, kahve tüketimi daha az olmalıdır.
  • Düzenli uyku saati benimsenmesi, kaliteli uyku açısından önemli bir etkendir.
  • Uyku getiren yiyecekler tüketilmelidir. Daha sağlıklı ve düzenli beslenme alışkanlığı uyku kalitesini artırır.

Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
Takımlar O P
1. Beşiktaş 38 81
2. Fenerbahçe 38 79
3. Galatasaray 38 78
4. Trabzonspor 38 67
5. Hatayspor 38 60
6. Sivasspor 38 59
7. Alanyaspor 38 57
8. Gaziantep FK 38 55
9. Karagümrük 38 54
10. Göztepe 38 51
11. Konyaspor 38 48
12. Rizespor 38 45
13. Malatyaspor 38 44
14. Başakşehir 38 44
15. Kasımpaşa 38 43
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 38 40
18. Ankaragücü 38 38
19. Erzurumspor 39 37
20. Gençlerbirliği 38 35
21. Denizlispor 38 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 34 70
3. Chelsea 35 64
4. Leicester City 35 63
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 34 55
9. Arsenal 35 52
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 34 41
14. Newcastle 35 39
15. Brighton 35 37
16. Southampton 34 37
17. Burnley 34 36
18. Fulham 34 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Günün Anketi Tümü
Halil Posbıyık Ak Parti'ye geçsin mi geçmesin mi? Halil Posbıyık Ak Parti'ye geçsin mi geçmesin mi?
az bulutlu
Günün Karikatürü Tümü
Gelişmelerden Haberdar Olun
@