banner3

banner17

Sıcak havalarda bunlara dikkat!

Klinik ve Sporcu Beslenme Uzmanı Diyetisyen Buket Toptan, yaz ayının gelmesiyle birlikte hava sıcaklıklarının artışı nedeniyle su ihtiyacının da artığına dikkat çekerek, Yaz aylarında terleyerek attığımız su, mutlaka tekrar alınmalı" dedi.
SAĞLIK 04.06.2022, 13:23
215
Sıcak havalarda bunlara dikkat!

Klinik ve Sporcu Beslenme Uzmanı Diyetisyen Buket Toptan, yaz ayının gelmesiyle birlikte hava sıcaklıklarının artışı nedeniyle su ihtiyacının da artığına dikkat çekerek, Yaz aylarında terleyerek attığımız su, mutlaka tekrar alınmalı" dedi.
Yaz aylarında insanların sıcak havadan dolayı terleyerek çok fazla sıvı kaybettiklerini ifade eden Toptan, vatandaşlara uyarılarda bulundu. Vücuttaki sıvı kaybını geri kazanılması gerektiğini ifade eden Toptan, “Hidrasyon yani sıvı dengesi vücut için her zaman önemli ancak yaz aylarında veya nemli havalarda ter yoluyla mineral ve sıvı kaybı oluşturmaktadır. Vücuttaki sıvı kaybını korumak adına geri kazanmamız gerekiyor. Eğer kazanmazsak vücuttaki sıvı kaybı artmış oluyor. Bunun bazı belirtileri vardır. İdrar renginin koyu olması, daha az idrara çıkma, baş ağrısı, yorgunluk gibi belirtileri var. İdrar daha berraksa daha az sıvıya daha koyu ise daha çok sıvı tüketmemiz gerektiğini göstermektedir. Vücut dengesi için sabah kalktığınızda idrar renginizi kontrol edebilirisiniz. Su ile birlikte ayran, maden suyu ve süt ile birlikte destek sağlayabilirsiniz. Suyun kanıtlanmış bazı faydaları vardır. Cilt esnekliğini sağlar sindirime yardımcı olur, kabızlığı önler, baş ağrısı, böbrek taşını ve ağız kuruluğunu önler, enerji seviyelerini önemli derecede etkiler” dedi.


Su içmekte zorlananlara öneri
Su içmekte zorlanan vatandaşlara da öneriler sunan Toptan, “Su içmekte zorlananlar için birkaç öneri de bulunabiliriz. Buz kalıplarına mevsim sebze ve meyvelerini su ile dondurup daha sonra ya maden suyu ile ya da su ile tüketilebilir. Bu şeklide elektrolit dengesini sağlamış olabilirsiniz. Yine yaz aylarında tüketilmesi en uygun olan maden suyunu tüketebilirsiniz bu da sizin terle birlikte kaybettiğiniz suyu ve elektroliti yerine koymanızı sağlar. Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta sodyum miktarının düşük olması. Sodyum miktarı yüksek olur vücut ödem tutabilir. Günlük tüketmeniz gereken su miktarı kilonuz çarpı 35 milim şeklinde hesaplayabilirsiniz” şeklinde konuştu.

Kaynak: İHA
Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Günün Anketi Tümü
Bugün seçim olsa hangi partiye oy verirsiniz? Bugün seçim olsa hangi partiye oy verirsiniz?
Gelişmelerden Haberdar Olun
@