banner3

banner17

Karatay Diyeti Nasıl Yapılır?

Diğer diyet listelerine kıyasla daha farklı bir yapıya sahip olan Karatay diyeti klasik listelerden farklı olarak sağlıklı yeme alışkanlığını insanlara kazandırmaya çalışır.
Sağlık Bilgileri 12.07.2021, 12:29 12.07.2021, 12:51
35
Karatay Diyeti Nasıl Yapılır?

Karatay Diyeti Nasıl Yapılır?

Diğer diyet listelerine kıyasla daha farklı bir yapıya sahip olan Karatay diyeti klasik listelerden farklı olarak sağlıklı yeme alışkanlığını insanlara kazandırmaya çalışır.

Karatay diyeti ekmek yemeyi önermez ve bunun yerine daha sağlıklı besinler tüketerek vücudu zorlamadan kilo vermeyi sağlar. Bu diyete göre ekmek ve şeker tatlı zehirler olarak ifade edilir. Bunun nedeni ise vücuda en fazla kilo aldıran gıdaların şeker ve ekmek olmasıdır.

Sıklıkla uygulanan Karatay diyetinin amacı vücuttaki enerji düzeyini kontrol altında tutan leptin hormonu aracılığıyla insülin direncini düşürmek ve göbek bölgesindeki yağlar ile karaciğer yağlanmasını önlemektir. Bu diyette bazı karbonhidratlar, protein kaynakları ve sağlıklı yağların tüketimi serbest bırakılır.

Karatay Diyetinin Uygulanışı

Karatay diyeti uygulaması sırasında ekmek, unlu gıdalar, patates, pirinç gibi besinlerin tüketimi önerilmez. Yemek yaparken tereyağı ya da sızma zeytinyağı kullanılmalıdır. Mısırözü yağı ve ayçiçeği yağı kullanımından kaçınılmalıdır.

Diyette ekmek tüketimi kesinlikle yasaktır. Bunun yerine badem, fındık, fıstık, ceviz gibi kuruyemişlerin tüketilmesi tavsiye edilir. Kahvaltılar ihmal edilmemeli, protein yönünden zengin bir kahvaltı yapılmalıdır. Diyette günün en önemli öğünü kahvaltı olarak ifade edilir.

Günde toplam öğün sayısı üçü geçmemelidir. Ara öğün olmamalı ve öğünlerin arasında dört, beş saat zaman geçmelidir. Öğünlerin arasında limonlu şekersiz çay, ayran ve limonlu su içilmesi serbesttir. Günlük besin tüketimi akşam saat 20.00 itibariyle son bulmalıdır.

Karatay Diyeti Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Karatay diyeti yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında günde en az 2 litre su tüketimi yer alır. Aynı zamanda az tuzlu ve bol sirkeli evde hazırlanmış turşu tüketilmeli, salata hazırlarken içerisine limon suyu, sirke, keten tohumu yağı, sızma zeytinyağı ilave edilmelidir.

Sağlıklı kilo vermek için katkı maddesi ve işlenmiş gıda içeren besinlerin tüketiminden kaçınılmalıdır. Bunlar arasında hazır meyve suları, alkollü içecekler, gazlı ve şekerli içecekler yer alır. Diyetle birlikte her gün en az 40 dakikalık yürüyüş yapılmalıdır. Bu sayede vücut daha fit bir görünüme kavuşacak, yağ yakımı daha hızlı olacaktır. 

Yorumlar (0)
Günün Anketi Tümü
Zonguldak Kömürspor’un başkanı kim olmalı Zonguldak Kömürspor’un başkanı kim olmalı
27°
açık
Gelişmelerden Haberdar Olun
@