Bazen olaylardan gerçekten ders çıkarmadığımızı üzülerek görüyoruz.
Bizler her yazının altında bir kasıt arayanlar olsa da samimiyetle hatırlatmaya devam edeceğiz.
Söyleyelim ki benzer hatalar yapılmasın.
Facialara davetiye çıkarılmasın.
*
Haber şöyle;
“Zonguldak'ın Kapuz mevkiinde plajda yapılan çevrede düzenlemesi kapsamında çöken tren yolu için tamir etme çalışmaları başladı.
Zonguldak Belediyesi tarafından geçtiğimiz günlerde Kapuz plajında yapılan çevrede düzenlemesi sonucunda plajın üst kısmında bulunan tren yolu çöktü.
Tren yolunda meydana gelen zarar nedeniyle yol kapatıldı. 
Zonguldak Belediyesi çöken tren yolu için zaman kaybetmeden tamir etme çalışmalarına başladı”
*
Kısa ve net söyleyelim.
Tren yolunun hemen altında bir hafriyat çalışması neye göre, nasıl ve neden yapılır?
Planlama yapılırken böylesi önemli bir konu neden dikkate alınmaz?
Geçmiş yıllarda yaşanmış tren facialarından nasıl ders çıkarılmaz?
*
Olayın açıklanmayan perde arkasını paylaşıyoruz.
Demiryolu yol kontrol otosu buradan geçerken tesadüfen raylarda bir esneme fark etti.
Dönüp baktıklarında hemen altında yapılan hafriyat çalışmasını gördüler.
Haber verdiler.
Ekip geldi.
Rayların altı boşalmış ve bir trenin geçmesi mümkün değildi.
Olayın fark edilmesinin hemen ardından Zonguldak’a gelen ve saat 10.00 sıralarında buradan geçecek 40 vagonluk yük treni Çatalağzı’nda durduruldu.
Eğer fark edilmemiş olsaydı o tren Kapuz’a geldiği anda kontrolden çıkacak, çok sayıda vagon şarampole uçacak, o sırada inşaatta çalışan işçilerin üzerine devrilecek ve bugün Türkiye yeni bir tren faciasını konuşmak zorunda kalacaktı.
*
Şimdi bunu yazıyoruz.
Bazı yöneticilerimiz inatla olayı abarttığımızı düşünmek isteyebilir.
Doğmamış çocuğa don biçmeye çalıştığımızı iddia edebilirler.
Kendileri bilir.
Bu olay resmen bir sabotaj.
Hem trende bulunanlara.
Hem orada çalışanlara.
Hem Zonguldak’a.
Hem Zonguldak Belediyesi’nin yönetimi ve başkanına.
Hem devletimize.
*
Öncesinde, karar aşamasında ne olduğunu bilemiyoruz.
Allah’tan yolcu trenleri çalışmıyor.
Böylesi bir durumda tabloyu düşünemiyoruz.
TCDD’nin yol otosunun görevlilerini kutluyoruz.
Kesinlikle ödüllendirilmeliler.
Tren yolunun altını tuzaklayan kimlerse onlar da cezalandırılmalı.

Zonguldak’ın markaları
Zonguldak’ın yerel markalarına sahip çıkmak gerektiğini her fırsatta paylaşıyoruz.
Zonguldaklılığın en temel faktörlerinden biri bu olmalı.
Az sayıda üreticimiz var.
Yenileri eklensin istiyoruz.
Ama şehir olarak bu şehrin kendi markalarını, kendi ürünlerini tanımadan, sahip çıkmadan, satın almadan nasıl Zonguldaklı olacağız.
Firmalarımızın da fiyat politikaları açısından pozitif ayrımcılık yapmaları dayanışma düşüncesini alışkanlık haline getirebilir.
Zonguldak kendi markalarına sahip çıkmadan marka olabilir mi?
Hayır!

Zonguldak ve basın!
Zonguldak’ı anlatamıyoruz.
Aynı şeyler, aynı kısır döngüler.
Şehri doğru anlatmanın, enforme etmenin doğru, tanıtmanın, kestirme ve güzel yolları var.
Medya ve enformasyon önemli.
Yöneticilerimizin çok eskiden beri basınla iletişim sorunu içinde olması hepimiz için büyük kayıp.
Bizler de aynı iletişim sorununun bir parçasıyız ne yazık ki kimi zaman.
Basını sadece işinize geldiği zaman kullanılmaya hazır bir ekipman olarak görmeye devam ederseniz bu sorunu çözemeyiz.