-ÖZEL HABER-
Zonguldak Ankara yolu üzerinde adeta define bulmuşçasına kazdıkça kazanan, kazandıkça daha fazlasını kazarak devleti milyonlarca lira zarara uğratan inşaat firması ve Karayolları yöneticileri hakkında ne zaman soruşturma açılacak?

AÇ KAPA TÜNEL OLACAKTI
Defalarca projelendirilen, fore kazıklar çakılan, kazıklar patlayınca dağı traşlayan, dağı traşlayınca arkası kesilmeyen heyelana neden olan ve heyelanlı bölgeye tedbir almak için yapılan yeni projelerle 20 milyonun üzerinde paranın harcandığı 50 metrelik bölgenin durumu fotoğraftaki gibi. Karayolu uzmanları burası için yapılacak en doğru şeyin aç- kapa tünel olduğu görüşünde. Eğer aç- kapa tünel yapılmış olsaydı çalışma çok düşük maliyetlere tek seferde bitecek, doğal zemin hareket ettirilmeyecek ve sürekli yeni maliyet yükü yaşanmayacaktı. 

UÇAR “KARAYOLLARI YETKİLİLERİ YARGILANMALI” DEMİŞTİ
Z HABER’in aylar önce gündeme getirdiği kazık skandalı sonrası Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz’e konuşan Ak Parti Milletvekili Hamdi Uçar; “Bu projeye bu şekilde izin veren Karayolları yetkilileri yargılanmalı” demişti. Ancak Uçar’ın bu açıklaması sonrası değişen bir durum olmadı. Firma yine Karayolları’nın daha önce belirlediği proje kapsamında olası heyelanı önlemek için sürekli olarak çalışıyor. Ancak bu çalışma devam ettikçe jeoloji uzmanlarına göre bölgede çok daha büyük sıkıntılar yaşanacak. 

Z HABER SORUYOR?
Bu projenin en doğrusu neydi?

Karayolları neden aç- kapa tünel yaptırmak yerine uyarıları dikkate almayıp aynı yerde 10 senedir aynı çalışmanın yapılmasına izin veriyor?
Bu güne kadar proje maliyetleri dahil ne kadar harcandı?
Zonguldak’ta neden siyasetçiler herkesin gözü önünde yaşanan bu planlı soyguna ses çıkarmadı?
“Bu projeye bu şekilde izin veren Karayolları yetkilileri yargılanmalı” diyen Milletvekili Hamdi Uçar bu tepkisini Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’na taşıdı mı?

Editör: TE Bilişim