Cumhuriyet Halk Partisi Kilimli İlçe Başkanı Erol Sarıal Kilimli Sahil Yolu ile ilgili ifadelerinin ardından hedef haline gelince yazılanlara ve söylenenlere cevap verdi.

Sarıal Kilimli Sahil Yolu Dalgalar nedeni ile kapanınca Ak Parti Kilimli İlçe Başkanı Sedat Tolga Demirci ve bir basın mensubunun hedefi haline geldiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Sahil Yolunun Zonguldak Uzunkum-Kilimli arasında dalgalar darp ettiği için kapatılan sahil yolu ile ilgili olarak bir basın temsilcisinin sorusuna karşın, telefonla; “AKP’nin Ülkede Açtığı En Büyük Yol Yolsuzluktur” başlıklı açıklamamız olmuştur.  Yaptığım açıklamaya karşı, AKP Kilimli İlçe Başkanı Sayın Sedat Tolga Demirci ve Yeni Adım Gazetesi’nin köşe yazarı olan bir kişi, açıklamama yanıt niteliğinde ardı ardına açıklamalarda bulunuşlardır.  Açıklamalarında “Doğu Karadeniz Duble Yolunu” AKP’nin yaptığını bilmeyen, cahil ve çelişkili bir Erol Sarıal tiplemesi ortaya koymaya çalışmışlardır.  Madem Karadeniz çocuğuyum ve madem CHP’nin Kilimli İlçe Başkanıyım… Doğu Karadeniz Sahil Yolu’nu AKP’nin inşa ettiğini neden bilmiyor muşun?.. Sedat Tolga Demirci, tıpkı Genel Başkanı’nın, Zonguldaklıların gözlerinin içine bakarak; 1992’de kurulan Karaelmas Üniversitesi için, “Daha önce Karaelmas Üniversitesi var mıydı? Yoktu. Karaelmas Üniversitesi’ni 2007’de biz kurduk” dediği gibi  bir gafta bulunmuş.. Tolga Başkan daha genç bir arkadaşımız, tarihi süreçleri bilmeyebilir. Yanıltılıp, yanılabilir. İleride deneyim kazandıkça ayrıntılı araştırma yapmasını öğrenir. Şahsıma karşı eleştirisi yapması ise olağandır.

Ancak Gazeteci Kimliği Taşıyanlar Araştırmadan Çamur Atmamalıdır

 Ancak yılların gazetecisi arkadaş da aynı sözleri doğru kabul ederek Erol Sarıal’a saldırıyor: “ Bu ne yaman çelişki Erol Başkan!.. (AKP İlçe Başkanı) Sedat Başkan doğru söylüyor… Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp…” şeklinde beni (Erol Sarıal’ı) ayıplıyor. Hızını alamamış, nerdeyse küfür etmediği kalmış.

Tarih Sizi Yalanlıyor Beyler

Karadeniz Duble Yolunun başlangıç ve bitiş öyküsü AKP’lilerin anlattıklarından daha farklı gelişiyor..

Samsun'dan Sarp Sınır Kapısı’na kadar uzanan Karadeniz Salih Yoluyla ilgili ilk büyük ihale, Turgut Özal Döneminde 1987 yılında, trafiğin en yoğun olduğu Çarşıbaşı-Trabzon-Araklı kesimi için yapıldı. Bu ve takip eden ihalelerde milli bütçeden yeterli ödenek ayrılamadığı için çalışmalar istenildiği gibi gitmedi.

Projenin planlanan sürede tamamlanabilmesi ve yolun hizmete açılabilmesi için 1997 yılından itibaren ihale edilen kesimlerin, dış kredili olarak yapılması kararlaştırıldı. 16 ayrı bölümden 12 kesimde dış kredi, 4 kesim ise bütçeden finanse edilerek çalışmalara başlandı. (1)

 İhale Edilmek Üzere Karadeniz Sahil Yolu Projelerinin Kısımlara Bölünmesi:

26.08.1997 tarih 6246 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanı’nın Olur’u ile;

Milli bütçeden Karayolları Genel Müdürlüğüne ayrılan kaynakların yetersizliği ve işlerin aciliyeti nedeniyle yolların tamamının ve bir kısım kamulaştırmasının müteahhit firmalar tarafından temin edilen kredilerle finanse edilmelerine imkan verecek şekilde 2886 sayılı Kanun dışında ihale edilmeleri için alınan 01.08.1997 tarih ve 97/9698 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına istinaden 25.08.1997 tarih ve 710/3099 sayılı Bakan Olur’unun 1 inci maddesi gereğince yukarıda belirtilen 3 projenin:

Bolaman-Perşembe                                        Km 0+000 – 27+000

       Piraziz-Giresun (Giresun geçişi hariç)          Km 0+000 – 20+430

       Giresun-Espiye (Giresun geçişi hariç)          Km 0+000 – 24+576

       Araklı-İyidere,                                                  Km 80+220 – 107+135

       İyidere-Çayeli,                                                 Km 107+135 – 140+150

       Çayeli-Ardeşen-Hopa,                                   Km 140+150 –217+200

Bu gün işleyen Samsun-Hopa Duble yolun 1997 yılında eksik kalan bölümlerinin tümü, hızlı yapılabilmesi için  6 kısım halinde belli istekliler (Müteahhitler) arasında ihaleye çıkarılmasına....” karar verilmiştir.

1997 Yılında İhale Edilen Yol İçin Bakan Yüce Divana Gitti

Bu konuda daha sonra,  Bayındırlık ve İskan Bakanı Yaşar Topçu’nun CHP Grup Başkan Vekili Haluk Koç önderliğinde CHP Milletvekillerince verilen imzalı önergeyle Yüce Divana sevki ile sonuçlanmıştır. (2)

Yine, 2007 yılında yolun açılış hazırlıkları sürerken, Doğu Karadeniz Bölünmüş Yolunu kendilerinin yapmadıklarını söyleyen AKP’li bakanlar açıklıyorlar. Çevrecilerden ve yöre halkından; bu yolu kendilerinin yapmadıklarını belirterek özür bile dilemişlerdir: "Yolu bu şekilde yapanın eli kırılsın", "Kucağımızda bulduk, yapacak bir şey yok". Kendilerinden önce yolu ihale eden hükümetleri suçlarcasına; "Aptalca bir mühendislik eseri" demişlerdir.(3)

Karayolları Genel Müdürlüğü İhale İlanları;

TBMM Meclisi Tutanakları,

Yolun, en uzun ve son etap ihalelerinin yapıldığı tarihlerde ve olun açılışının yapıldığı tarihlerde basın yayında çıkan haber ve köşe yazıları, Doğu Karadeniz yolunun bir AKP projesi olmadığını bize kesin olarak aktarmaktadır.   Kaldı ki, biz açıklamamızda, şu partinin, bu partinin yolu demiyoruz. Sağlam olan yola bakın, Zonguldak Sahil Yolunu da aynı sağlamlıkla ve ömürlük yapın, diyoruz.

Kötü mü söylemişiz.

Biz Diyoruz ki;

Halkın kaynaklarını çarçur etmeyin, iyi kullanın..

Yaptığınız yolları sağlam yapın, karton boyar gibi yağmurda çamurda silinmesin, dökülmesin.

20-30 sene önce yapılmış, bu gün hala sağlam kalan yollara, yapılara bakarak örnek alın..

İş yapan firmaları denetleyin. Yanlış yapanları cezalandırın ki, başka firmalar doğru yapsınlar..

Biz, Sahil Yoluna karşı değiliz. Yolsuzluğa karşıyız.

Erol Sarıal’a çamur atarak yolsuzlukları örtemezsiniz. Bu güne değin çamur atanlar kendi çamurlarına gömüldüler.  “

Editör: TE Bilişim