Bucak, Nahiye ve İlçe olmasına rağmen her zaman demiryollarında ara istasyon olarak kaldı. Hatta şimdiki istasyon dahi sonradan yapıldı.

Bunun nedenini hep düşünmüşümdür.

Bana göre bunun nedeni ; kömür sevkiyatının bu istasyondan pek yapılmamasıydı.

Karadon ve Gelik ocaklarından sevkiyat Çatalağzı'ndan yapılması, Bölüm 'den ,Asma tarafından teleferik kullanılması, Direk harmanından deniz yolu kullanılması, nüfusunun 1970 öncesinde Çatalağzı'ndan az olması. Devlet yatırımlarının Çatalağzı'na daha çok yapılması planlandığından ,(santral, depo ve lavuar) ,1936'da demiryolu geçtiğinde, Kilimli'de İstasyon yapılmamasını ve bir kaç lojmanla sınırlı tutulmasına neden oldu.

Fakat Kilimli'den Bölüm'e giden şimendifer yolu bulunmaktaydı. Bu demiryolu eski belediye binası önünden geçerdi. Bu hat üzerinde bulunan demiryolu köprüsü (Kilimli Çarşı ile Çatalağzı-Karadon yol ayrımı) çok dar olduğundan sürekli problem yaşanmasına neden olurdu. Aşırı yağmurlarda tıkanırdı. Ancak bir arabanın geçeceği genişlikte idi. Otobüsler geçerken neredeyse duvara sürtünecek gibi olurdu. "Neden böyle yapıldı" diye kimse de sormazdı.

Aynı sorun şimdi çarşı içindeki demiryolu köprüsünde de yaşanıyor.

Hayati Yılmaz ile Zonguldak Tarih