Cumhuriyet Halk Partisi Kilimli ilçe Başkanı Erol Saral, Kilimli Sahil Yolu Projesi ile ilgili açıklamalarda bulundu

Sarıal projenin Kilimli’yi ikiye böleceğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
"Karadeniz Sahil Yolu, Kilimli şehir güzergahı geçişi ile ilgili olarak Kilimli halkının önemli kaygıları vardır.  Kilimli sahilinde ve Kilimli Gültekin Parlar Parkı’nda yapılan işaretlemeler, projenin oldukça sorunlu olduğunu göstermektedir.  Sahil yolunun inşa projesinde olası sorunlar aşılmadan; halkın kaygıları giderilmeden yol yapımına başlanması yeni sorunlara yol açacaktır.

Bu Proje Denizin Önüne Duvar Çekecektir
Bu sorunları özetlersek;
En önemlisi deniz seviyesinden yukarı 5,85 metrelik dolgu yapılacak olmasıdır. Proje uygulanırsa Kilimli kıyısı ile deniz arasına duvar çekilmiş olacaktır. Bu durumda, Kilimli halkı için bir kıyı şehrinde yaşıyor olmak anlamını yitirecektir. Görsel olarak, denizin maviliğini ve denizin dalgalarını izleyerek yürümek isteyen insanlar, karşılarında deniz yerine yüksekçe bir duvar göreceklerdir. Günün değişik saatlerinde gerek kıyı boyunca yürüyenler gerekse evlerinde bulunan ve sokaklarında hareket durumunda olan şehir halkı fiziki olarak olumsuz etkilenecektir. Sıcak yaz günlerinde serinletici deniz esintisi kıyıda yükselen duvar tarafından engellenmiş olacaktır.

Yeşil Alanlar Daralacaktır       
Kilimli sahillerini ve şehri güzelleştiren yeşil alanlar bozulacak, yok edilecektir. Çeşitli türde ağaçlar, hoş kokulu bitkiler ve yeşil bir halı gibi yere serilmiş olan çim alanlar önemli ölçüde azalacaktır. Kıyı boyunca etkinlik içinde olan veya dinlenen Kilimliler yalnızca mavi denizden değil yeşil görüntüden de mahrum olacaklardır.
Kilimli esnafları da ekonomik olarak olumsuz etkilenecektir. Kilimli sahilinde yer alan park alanı ve yürüyüş yolları, oturma alanları büyük ölçüde olumsuz etkilenecektir. Kilimli, Çatalağzı, Muslu, Gelik ve Zonguldak halkı için nefes alma yeri olan Kilimli sahili ve parkının büyük bir bölümü ortadan kaldırılmış, park alanı da oldukça daraltılmış olacaktır. Ayrıca, sosyal mesafe ve sağlık açısından güvenini ve çekiciliğini kaybetmiş olacaktır.

Kilimli İkiye Bölünecektir
Parkın ortasında geçecek yol ile Kilimli Sahil Parkı ikiye bölünecektir. Daha önceleri düzenlenirken Sahil Parkı’nın bütünlüğüne göre çocuklar ve büyükleri için birlikte düşünülerek yapılmış olan tüm hizmetler ayrılmış ve bölünmüş olacaktır. Yolun iki ayrı yakasında kalan oyun, eğlence ve dinlence alanları yolun her iki yakası için iki kez olmak üzere yeniden düzenlenmek durumunda kalınacaktır. Bu durumda ise park alanları daha kalabalık ve sıkışık olacak; metrekareye düşen insan sayısı artacaktır. Ayrıca Kilimli Belediyesi’nin var olan tesislerine ek olarak yenilerinin yapılması gerekecek; sayıları artan tesislerin bakım ve onarım maliyetleri de yükselecektir. Kilimli Meydanı ve Kilimli şehri ikiye ayrılacaktır. Yayalar, trafik araçları, alışveriş yapan Kilimli sakinler ve esnaflar için şehrin ticari bütünlüğü de ikiye ayrılacaktır.

Bölgedeki Madencilik ve Sanayi İşletmelerinin Trafik Yükü Kilimli’in İçine Taşınacaktır
Çağdaş dünya ülkelerinde ve ülkemizde trafik akışı viyadüklerle, çevre yollarıyla şehir dışına atılarak trafik sorununa çözüm arayışları yoğunluk kazanırken, Kilimli’de uygulanacak düzenleme ile Zonguldak Çatalağzı, Zonguldak Gelik güzergahıyla büyük ölçüde şehir dışından akan trafik yolu şehrin içine çekilmiş olacaktır.  Zonguldak merkezindeki uygulama örneğinde olduğu gibi, şehrin trafik akışıyla ikiye bölünmesinin tüm sakıncaları Kilimli’de de görülecektir. Kilimli’de de yayaların ve trafik araçlarının yaya geçitleri ve lambalarla birbirlerini engelleyen yolların karşılıklı olarak kesiştiği, hem yayaları hem araç kullanıcılarını yola çıktıklarına pişman eden bir yığılma ve yoğun bir trafik akışı söz konusu olacaktır.
Günümüzde Zonguldak İnağzı yolu ile iş yerlerine giden tüm araçlar, Sahil Yolu Projesi uygulandığında Kilimli çarşısından geçerek işyerlerine ulaşacaklardır. Zonguldak Kilimli, Çatalağzı sahil yolunu kullanarak tünellerden çıkan araçlar, Kilimli Merkez, Bölüm, Çamlık, hatta İnağzı mahallelerine ulaşmak için Kilimli’nin içinden geçeceklerdir. İnağzı Bağlık, Kilimli Bölüm, Kilimli Maria, Kilmli Rıfat Kamil mahalleleri dolayında çalışan özel ocakların personel servisleri, direk ve diğer sarfiyat malzemelerini çeken kamyon ve iş makineleri ile; yine dolu ve boş kömür kamyonları ve personel servis araçları Kilimli sahil yolundan dönecek Kilimli’nin içinden geçerek iş yerlerine ulaşacaklardır. Kilimli ve Gelik dolayında, Gelik Dağbaca, Esen, Kırat, Kurtköy dolaylarında çalışma yapan özel ocaklar ve kaçak ocakların yine malzeme ve kömür taşıyan dolu ve boş kamyonları ile personel servis araçları aynı şekilde Kilimli’yi ol orta bölen aynı yoldan geçeceklerdir. Kilimli Karadon ve Gelik yöresinde çalışmalarını sürdüren kamu işletmelerinden TTK Kilimli Karadon İşletmesi, Gelik İşletmesinin tüm otobüs, kamyon, otomobil ve servis hizmetleri yine bu yoldan iş yerlerine ulaşacaklardır.

Gürültü, Toz, Çamur ve Zararlı Gazlar Şehre Hakim Olacaktır
Bu proje uygulandığında Kilimli ’ye yarar katma yerine zarar verecek bir proje olacaktır. Kilimli sahillerinde yirmi beş yılda zar zor yeşertilerek büyütülen ağaçların büyük bölümü yok olacaktır. Etrafına bakan halk sahillerde daha az yeşillik görecektir. Uzaktan ve yakından denize doğru bakanlar, karşılarında mavi deniz yerine aşılmaz bir beton duvar göreceklerdir.  Sahilde dalga sesleri yerine, kamyonların ve diğer araçların motor gürültüsünü ve fren seslerini duyacaklardır. Yaz aylarında denizden gelecek serinletici esintiler yerine güneşin bastıran yakıcı sıcaklığı altında bunalacakladır.  Yazları temiz sağlıklı bir nefes yerine araç hareketiyle hava kalkan toz oranı yüksek, egzoz gazı oranı yüksek kirli hava solunacaktır. Tertemiz yollar yerine tozları yağışlı mevsimlerde çamura dönüşen yollar gezilecektir.

Sahil Yolu ve Trafik Sorunu Fırsata Çevrilmelidir
1. Kilimli’nin içini bölerek geçen yollar yerine, araçların Kilimli’den geçişlerinin fark edilmediği çevre yolları yapılmalı.
2. Sahili kapatan yollar yerine çevre dostu viyadükleri tüp geçitlerle trafik akışı sağlanmalıdır.
3. Kilimliyi trafikle sıkıştırıp felç eden yollar yerine, Kilimli merkezinde araç girmeyen açık çarşılar, Pazar yerleri oluşturulmalıdır.
4. Yeşil alanların daraltılması, ağaçların azaltılması yerine daha geniş yeşil alanlar oluşturulmalıdır.
5. Denizin önünün kapanması bir yana, görsel ve ferahlık açısından deniz kıyısına halkın daha fazla erişimini sağlayacak projeler yaşama geçirilmelidir.

Mevcut Sahil Yolu Projesinin Tek Avantajı Ucuz Olmasıdır
Bu şekliyle Sahil Yolu Projesinin yukarıda sıralandığı gibi onlarca sakıncası ortaya çıkmaktadır. Savunulabilecek tek avantajı olarak maliyeti, yani ucuz olduğu öne sürülebilir. Sahil Yolu Projesi deyince ilk akla gelen uygulama dolgudur. Denizi doldurarak, karayı doldurarak üstünden araç geçişi sağlaması, beş yaşında bir çocuğun da ilk aklına gelen uygulama olurdu. Bu nedenle, baştan sona bir mühendislik tasarımı ve disiplini olarak ortaya çıkması gerek bu taslağa proje bile denemez.
Projenin en ucuz tasarım olmasına karşılık, toz içinde, kirli bir şehirde, gürültülü bir şehirde, yeşilsiz ve mavisiz; kuş seslerini, dalga seslerinin duyulmadığı araç gürültülerinin kulak duvarlarımıza sürekli vurduğu bir şehirde yaşamanın yüz yıllara uzanaak ağır toplumsal maliyetinin hiç hesaba katılmadığı görülmektedir. Sahil Yolu Projesinde, AKP bürokratlarının, teknokratlarının ve siyasal yönetircilerinin hiç birisi Kilimli halkının geleceği için insani ve vicdani bir hesap yapmamış; halkın isteklerine kulaklarını tıkamışlar yalnızca Ucuzl olmasının (cüzdanın) hesabı yapmışlardır.

Proje İptal Edilmelidir, Yeni Bir Proje Yapılmalıdır
Biz CHP üyeleri ve seçmenleri olarak bu projenin Kilimliler için yarar yerine zara getireceğini düşünüyoruz.
Kilimli Belediye Başkanın Kamil Altunu’u ve Kilimli sakini olan AKP birinci sıra Milletvekili Polat Türkmen’i göreve davet ediyoruz. Kilimli’nin geleceğini olumsuz etkileyen bu proje iptal edilmeli, Kilimlinin 100 yılını içerek yeni  bir proje uygulanmalıdır."

Editör: TE Bilişim