Bir sitenin spam puanı hesaplanırken Moz tarafından belirlenen 27 farklı gösterge dikkate alınmakta ve site ile yasaklı spam siteleri arasındaki benzerlik hesaplanmakta ve buna göre spam puanı belirlenmektedir.

Temel olarak, 27 metrik kullanılarak belirlenen spam puanı, bir sitenin içeriğinin kalitesini ve genel kalitesini ölçmek ve siteye geri verilen bağlantıların kalitesini kontrol etmek için yaygın olarak kullanılır. Bu, Google'ın resmi araçlarıyla ölçülebilecek bir metrik olmadığı için, özellikle siteyi "harici" olarak değerlendirirseniz, sembolik anlamı ve eylemi vardır.

Spam Skoru Değerlendirme Kriterleri Nelerdir?

Moz, bir sitenin spam puanını belirlerken, sitenin önceden onaylanmış sitelerle karşılaştırdığı benzerlik yüzdesine dayalı olarak spam puanını belirler. Bu spam puanını ölçmek için toplam 27 ölçüm kullanılır. Bu kriterlerden herhangi birine sahip olmak, sitenizin bir spam sitesi veya Google tarafından cezalandırılacağını garanti etmez. Burada yer alan ölçüm öğeleri, daha önce Google tarafından onaylanan çoğu sitede bulunan ölçüm öğeleridir ve Google'ın Moz algoritmasına dayalı negatifleri olarak kabul edilir.

Spam Score İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Siteye sabitlenmiş sayfaları kullanırsanız, spam puanınız buna göre artacaktır. Bu nedenle özellikle her zaman yeni içerik sunmayan işletmelerin veya işletmelerin bir blog bölümü açması, yeni içerik yayınlaması ve sitelerini güncel tutması önemlidir.

Alan adları da spam puanı için çok önemlidir. Alan adınız sayılar içeriyorsa veya alan adınız çok uzunsa bunun spam puanı yüksek değildir. Alan adınız için sık kullanılmayan bilgileri veya uzantıları seçseniz bile spam puanları açısından istediğiniz sonuca ulaşmanız biraz zor olacaktır.

Bu nedenlerden dolayı, web sitesi sahipleri, siteyi açtıklarında ilk etapta planlamaları gereken herhangi bir ayrıntı için bir spam puanına ihtiyaç duyarlar. Bir spam puanı aslında bir web sayfasının güvenli olmadığını gösterir. Dolayısıyla bu konuda her şeyden önce kullanıcıya kendinizi göstermeniz gerekiyor. İletişim sayfanızda e-posta adresinizin ve telefon bilgilerinizin olması bile bu konuda avantaj sağlıyor.