Kurulduğundan günümüze kadar geçen süreçte kullanıcıların beğenisini kazanmayı başarmış olan Instagram, zamanla çok büyük bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı başarmış durumdadır.

 Bu kadar çok kullanıcısı olan Instagram, çok büyüyen bir sosyal medya uygulaması olmasının yanı sıra reklam içinde çok uygun bir platform. Instagram’ın reklam için bu kadar uygun bir platform olması birçok kişi, dükkân, kurum, kuruluş, firma ve marka için çok güzel bir fırsat.

 Birçok firma veya marka kendilerine ait bir Instagram hesabı oluşturarak, bu hesabı zamanla geliştirerek, düzenli paylaşımlar yaparak ve belirli bir kitleyi toplayarak kendisinin ve ürünlerinin çok uygun fiyata reklamını yapabilmekte. Hatta günümüzde sadece Instagram üzerinden satış yapan birçok butik mevcut.

 Eğer sizde bu fırsatı kullanmak ve Instagram üzerinden satış yapmak istiyorsanız. Bu yazımızda bahsettiğimiz yöntemleri uygulayabilirsiniz.

 Hesap Adınız

 İnsanların hesabınızda ilk fark edeceği şey hesap adıdır. Bu yüzden hesap adınız mümkün olduğunca yaratıcı, ilgi çekici ve profesyonel olmalıdır. Ayrıca mümkünse insanlara gördüklerinde veya duyduklarında sizi çağrıştıran bir hesap adınız olmalı. Unutmayın ki insanlar bir gönderinin altına veya hikayelerine sizi etiketlerinde ilk görünecek şey yine hesap adınızdır. Bu yüzden hesap adınızı iyice düşünüp seçmenizi öneririz.

 Profil Fotoğrafınız

 İnsanların ilk görüşte fark ettiği bir diğer önemli husus ise profil fotoğrafınızdır. Bu yüzden profil fotoğrafınız olabildiğince estetik, ilgi çekici ve profesyonel olmalıdır. Markanızı veya sattığınız ürünü temsilen güzel bir logo veya profil fotoğrafı tasarlayabilir ya da bu konu için profesyonel bir tasarımcıdan destek alabilirsiniz.

 Biyografiniz

 Hesabınızın biyografi alanına siz ve ürünleriniz hakkında bilgi verici ve merak uyandırıcı bir tanıtım yazısı yazabilirsiniz. Ayrıca mümkünse iletişim için gerekli bilgileri de bu alanda paylaşabilirsiniz.

 Paylaşımlarınız

 Eğer paylaşımlarınızın insanlar tarafından dikkat çekmesini ve satış anlamında da getirisi olmasını istiyorsanız o zaman paylaşımlarınızın kalitesinin mümkün olduğunca yüksek olması gerekmektedir. Bu konuda ilk dikkat edeceğimiz husus ise paylaşımlardaki görsellerin olabildiğince net, ilgi çekici, tanıtıcı ve kaliteli olmasıdır. Bununla birlikte paylaşımınızın açıklama kısmında ürünle ilgili gerekli detayların hepsini açıkça belirtmelisiniz. Bu konuda size bir önerimiz ise insanların arama yaptıkları zaman paylaşımlarınızla karşılaşma ihtimallerini yükseltmek adına paylaşımlarınızın açıklama kısımlarına etiketler eklemeniz. Etiketler sattığınız ürün, marka, satış kitleniz ve satış yaptığınız coğrafi bölge gibi birçok kelime üzerine olabilir.

 Takipçileriniz

 Bir Instagram hesabının olmazsa olmazı tabi ki takipçilerdir. Takipçi sayınız ne kadar çok ise o kadar büyük bir kitleye sesleniyor olacaksınız. Bu sebepten ötürü hedef kitlenizi güzelce belirleyip gerekirse bir müddet o hedef kitleniz ile karşılıklı birbirinizi takip ederek takipçi sayınızı hedef kitlenizdeki insanlar ile arttırabilirsiniz. Karşılıklı takipleşmeleriniz esnasında gerekli gördüğünüz takdirde ara ara takipçi satın alarak hesabınıza takipçi desteğinde bulunabilirsiniz. Takipçi sayısı fazla olan bir hesap her zaman daha çok dikkat çekecektir ve insanlar sizi bir yerden sonra takipçi sayınız çok daha büyük bir ivme ile artmaya başlayacaktır.

 Instagram Reklamları

 Instagram’ın başka bir güzel hizmeti ise uygun fiyatlarla ücretli reklam verebiliyor olmanız. Hesabınız, markanız ve ürünleriniz için ücretli reklam vererek hesabınızın takipçi sayısının artmasını, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını ve reklamları gören insanlar tarafından ürünleriniz için sipariş verilmesini sağlayabilirsiniz. Kısacası vereceğiniz reklamlar, doğrudan ve dolaylı olarak satışlarınızı etkileyebilecek unsurlardır.

 Çekilişler

 Şu anda Instagram üzerinden yapılan en uygun fiyatlı reklam stratejilerinden birisi çekiliş düzenlemektir. Belirli kuralları olan ve katılımı ücretsiz çekilişler düzenleyip kazanan kişilere ürünlerinizden hediye ederek çok uygun fiyata markanızın ve ürünlerinizin reklamını yapmış olacaksınız. Hatta reklamı kendiniz yapmakla kalmayıp çekilişe katılan insanlara da kendi reklamınızı yaptırmış olacaksınız. Instagram hesabını beğenme, paylaşımı hikâyede paylaşma, 5 tane arkadaşını yorumlara ekleme gibi birkaç tane kural koyarak insanların çekilişe katılabilmeleri için yapması gereken reklamın boyutunu belirleyebilirsiniz.

 Kampanyalar

 Kampanyalar, ürünlerin satış miktarlarını arttırabilmek adına yapılan ve reklam özelliği de taşıyan hamlelerdir. Instagram sayfanızda yapacağınız kampanyalar ile ürünlerinizin satış miktarlarını arttırabilirsiniz. Instagram sayfanızın daha fazla büyümesi, insanların markanızı tanıması, insanların bunu bir fırsat olarak görüp ürünlerinizi satın alması ve denemesi adına kampanya yapmak çok yararlı bir yöntem olacaktır. Belirli periyotlarda, özel günlerde, tanıtım yapmak istediğiniz zamanlarda veya satışlarınızın artmasını düşündüğünüz zamanlarda kampanya yöntemine başvurabilirsiniz.

Editör: TE Bilişim