Destek sayesinde rekabette öne çıkabilirsiniz. Yaptığınız işe ve ihtiyacınız olan durumlara göre değişse de en iyi 25 Google Analytics özelliği şu şekildedir:

1) İfadeler

İfadeleri kullanarak web sitenizi optimize edebilir ve veri analizi yapabilirsiniz.

2) Filtreler

Eğer ki şablonlar ve veriler üstünde kontrol sizde olsun istiyorsanız bu filtreleri kullanarak sorgu parametrelerini kaldırabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta ise parametrelerin küçük harflerle gösterildiğine emin olmanızdır.

3) Hedefler

Google analytics sayesinde makro ve mikro hedefler oluşturabilirsiniz. Hedefleri belirlemek işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

4) Hedef değeri

Instagram ya da benzeri şekilde yerlerde satış yapmaya çalışıyorsanız web siteniz yoksa hedef değeri tanımlamanız önem arz eder. Bu sayede veri analizi yapabilirsiniz. Dijital analitiğe erişmiş olursunuz.

5) Hesaplanan Metrikler

Google Analytics sayesinde ölçüm setinizi oluşturursunuz.

6) Kampanya

Web sitenizde trafik elde etmek için büyük ihtimalle çok para harcıyorsunuz. Google Analitik sayesinde masrafları azaltarak kampanyalarınızı doğru şekilde etiketleyebilirsiniz.

7) Kanal Gruplaması

Kanal gruplaması sayesinde web sitenizdeki trafiği görüntüleyebilir optimize edebilir ve veri gruplarını ayırabilirsiniz. Kanal gruplaması kaynak tanımları ve kanal grubu tanımlarıdır.

8) İçerik Gruplaması

İçerik gruplaması sayesinde toplu gezinme davranışı analizi yapabilir dönüşümü optimizasyonu için araştırma yapabilir içerik ve sayfaların analizini tanımlayabilirsiniz.

9) Site Araması

Kelimelerinizi keşfederek ürün çeşitlerimiz de genişletebilirsiniz aynı zamanda site arama müşterilerinizin deneyimini optimize edebilirsiniz. Teknik sitesi sayesinde ki site araması en doğru şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.

10) Etkinlik İzleme

Kullanıcılardaki etkileşimi izleyerek sayfayı yapılandırabilirsiniz ya da yanlış yapılandırılmış, eksik yapılandırılmış durumları analiz ederek onları düzeltebilirsiniz.

11) Segmentler

Segmentler veri analizinin başlangıcıdır. Bu yüzden detaya indiğinize emin olmalısınız. Çünkü veri analizi ve optimize işlemler segmentlerde gizlidir.

12) İkincil Boyutlar

Daha iyi bir bakış açısı kazanmak için Çok etkili bir yol olan ikincil boyut açılış sayfasıdır.

13) Özel Boyutlar

 Boyutlar kullanıcıya da ürün verilerinde yararlı bilgiler eklemenizi sağlar. Bunun için sağlam bir teknik desteğe ihtiyaç duyabilirsiniz. Özel raporlar oluşturmakta kolaylık sağlayacaktır.

14) Google Analitik Özel Ölçümler

En çok kullanılan özelliktir. 3 farklı şekilde ölçüm türü yapılır;

1 önceden tanımlanmış ölçümler

2 hesaplanan ölçümler

 3 özel ölçümler

15) Gerçek Zamanlı Raporlama

Bu raporlama sistemi sayesinde günlük kampanyaların etkisinin ne olduğunu izleyebilir, sitenize değişiklikler yaparken hedefleri tanımlayabilirsiniz.

16) Eklentiler

Google analitikte bulunan birçok eklentiyi kullanarak satışlarınızı arttırabilir, verimlilik kazanabilirsiniz. Hata ayıklamanın yanında birçok analiz araçlarını da eklentilerde kullanabilirsiniz

17) Entegrasyonlar

 Google ya da Google dışı ürünlerle entegre edebilirsiniz.

18) Özel Raporlar

Eğer raporlarınızı en hızlı ve en iyi şekilde kullanmak istiyorsanız raporları rahatlıkla kullanabilirsiniz. Özel raporlar kolay erişilebilir oldukları için müşterilerin ihtiyaç duyduğu anda verileri erişebilmesi ne olanak sağlar. Birçok farklı durumda iyi bir seçenek oluşturur.

19)API

API kullanmak sizi verimli çalışma şekline sokacaktır. Bunun sebebi de veri almanın ya da veri vermenin çok kolay olmasıdır. Neredeyse bütün işletmeler API kullanır.

20) Ek Açıklamalar

Ek açıklamalar sayesinde herhangi bir kampanyayı başlattığınızda hedefi değiştirdiğinizde kayıt altına alabilirsiniz. Bu sayede gerekli sonuçları analiz edebilir ve çıkarımlarda kullanabilirsiniz. Verilerinizi etkileyecek önemli faaliyetler için ek açıklamaları rahatlıkla kullanabilirsiniz.

21) Özer uyarılar

Bir web sitesine sahip olduğunuzda web sitenizde olan her şeyi an ve an izleyerek takip etmeniz çok da mümkün olmayabilir. Bunu yapmak size zaman kaybettirir ve enerjinizi boşa harcamanıza sebep olabilir. Bunun yerine size uyaracak araçları kullanmak daha etkili bir çözüm oluşturur. Özel uyarıları kullanarak takip işlemlerinizi yapabilirsiniz.

22) Raporlar

Google analitik raporlar sayesinde raporlama verilerini hızlı bir şekilde kayda alarak bu deneyimi yaşayabilirsiniz.

23) Kısayollar

Kısayollar özelliğini deneyimlemek için hemen klavyenizdeki tuşları kullanabilirsiniz.

24) Geliştirilmiş E-ticaret

E-ticaret geçmişten günümüze değiştiği için Google analitikte de oldukça gelişmiş bir modülü ile karşınızda olacaktır.

25) Atıf

 Atıflandırma karışık bir işlemdir. Bu yüzden birikmiş bir bilgi birikimi gerektirir.

 Tüm bu 25 Google Analytics özelliği kullanımı için hazır yapmanız gereken tek şey onları tanıyarak kullanmaya başlamaktır.