Filyos Projesi’yle ilgili çalışmalar tam gaz devam ederken daha önce yatırım yapacağını açıklayan ve endüstri bölgesi altyapı çalışmalarını üstlenen Tosyalı Holding şantiyesini kurarak çalışmalara başladı.
Zemin çalışması, enerji ve doğalgaz yatırımlarının tamamlanması ile 2021’in ilk aylarında fabrika inşaatlarına başlanması planlanıyor. Bölgede alt yapı çalışmalarının tamamlanması ile birlikte fabrikaların da hızla kurulmasının önünde engel kalmayacak. Bu da Filyos endüstri bölgesinde ve limanda 4-5 yıl içinde 5 ila-10 arasından bin kişinin istihdam edilmesi anlamına geliyor. Bartın, Filyos’tan istihdam ve katma değer elde etme adına avantajlı hale gelirken yıllardır ulaşım sorunu çözmeyen Zonguldak yine mağdur olacak. Mithatpaşa Tünelleri inşaatının uzaması, Kilimli Tünelleri sonrasından Çatalağzı – Filyos arasındaki tünel inşaatlarının başlamamış olması Bartın için büyük bir avantaj sağlayacak. Tüneller bittiğinde şu an yaklaşık 1 saat olan Zonguldak ile Filyos arasındaki ulaşım süresi 15- 20 dakikaya kadar düşecek. Filyos’ta olabilecekleri yeterince öngörüp yol ağı çalışmasını hızlandıramayan Zonguldak’a karşın Bartın, Filyos’a olan 41 kilometrelik yolu 20 kilometre kısaltacak yol için çoktan çalışmalara başladı.
Endüstri bölgesini en kısa yolla Bartın’a bağlayacak 2.6 kilometrelik yolda çalışmalar hızlanmış durumda. Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç’un ilk günden beri yakından takip ettiği yolun tamamlanması ile birlikte Bartın Filyos’u kendine bağlamış olacak. Bir tarafta bunlar olurken Zonguldak siyasetinin ve iktidar partisi milletvekillerinin çalışmaları nasıl hızlandıracakları merak ediliyor.
Z HABER konunun takipçisi olarak bu durumu sık sık hatırlatmaya, ilgili kurum ve tarafların görüşlerini aktarmaya devam edecek.