İşkur'dan Kayıt Belgesi Nasıl Alınır? 

İŞKUR (Türkiye İş Kurumu), Türkiye’de istihdamın geliştirilmesi ve korunması faaliyetlerine yardımcı olmak üzere kurulan; iş ve işçi arayanlar için aracılık imkânları sağlayan bir kurumdur. İŞKUR üzerinden iş arayan vatandaşların en merak ettiği konuların başında ise ‘İŞKUR kayıt belgesi nedir nasıl alınır? sorusu başta gelmektedir.

Eski adı İş ve İşçi Bulma Kurumu olan; yeni ismiyse Türkiye İş Kurumu olan İŞKUR, işsizlikle mücadele amacıyla hizmet vermektedir. Birçok vatandaş bu kurum sayesinde kendilerine uygun iş aramaktayken, işverenler de bünyelerinde çalıştırmak üzere işçi aramaktadır. Türkiye İş Kurumu, iş ve işçi arayanları bir araya getirerek bu problemin çözümünde aracılık etmektedir.

Günümüzde binlerce vatandaşa istihdam sağlanmasında aracılık etmesi nedeniyle İŞKUR’a talep bir hayli fazla olmaktadır. İş arayan birçok vatandaş ise İŞKUR kaydının nasıl ve nereden yapıldığını, İŞKUR kayıt belgesinin nasıl ve nerden alınacağı gibi soruları merak etmektedir. Eğer bu sorular sizin de gündeminizdeyse bu yazımız sizin için bilgilendirici olacaktır.

İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir?

İş arayan vatandaşlara verilen özel nitelikte bir belgedir. İşletme sahiplerince talep edilen bu belgede kişinin, İŞKUR bünyesinde aktif şekilde iş aradığı bilgisi ile kişinin İŞKUR kaydının pasif veya aktif olduğu bilgileri yer almaktadır.

Yasal düzenlemeler yapılarak uygulanmaya başladığı 2017 tarihinden itibaren işverenlere, işe alacakları personellerden bu belgeyi istemeleri zorunlu tutulmuştur. Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki bu belge yalnızca İŞKUR bünyesinde iş arayan vatandaşlara verilmektedir.  

Kayıt Belgesi Almanın Şartları Nelerdir?

Talep eden herkese verilen bir belge değildir. Bu belgeyi alabilmek için vatandaşların sağlaması gereken özel bazı şartlar vardır. Bu şartları taşıyan kişiler talep halinde belgeyi alabilmektedir. Kurumun aradığı şartları sıralayacak olursak:

  • Vatandaşların İŞKUR’un sunmuş olduğu hizmetlerden faydalanabilmesi için bu kuruma kayıtlı olması gerekmektedir. İŞKUR kayıt belgesi almak için yerine getirilmesi gereken ilk ve en önemli şart belgeyi talep eden kişinin İŞKUR’a kayıtlı olmasıdır.
  • Bu belgeyi alabilmek için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak gerekmektedir.
  • Belgeyi talep eden kişinin 14 yaşını doldurmuş bulunması zorunludur.
  • Kayıt belgesini almak isteyen erkek vatandaşların zorunlu askerlik görevini de yerine getirmiş olmaları gerekmektedir.

İlk ve en önemli şartın İŞKUR’a kayıtlı olunması olduğunu söyledik. Peki internetten İŞKUR kaydı nasıl yapılır? Bu sorunun cevabı için şu adımları takip etmeniz yeterli olacaktır.

  • İŞKUR kaydı için ilk olarak https://esube.iskur.gov.tr/ adresine giderek, İŞKUR giriş sayfasına gitmeniz gerekmektedir.
  • Devamında karşınıza çıkan iş arayan bölümündeki üye ola tıkladıktan sonra üyelik sözleşmesini okuyarak sözleşmeyi onaylamanız gerekmektedir.
  • Açılan sayfada istenilen kimlik bilgilerinizi doğru ve aynı zamanda eksiksiz bir şekilde girerek üyelik işleminizi tamamlayabilirsiniz.
  • Ayrıca önemle belirtelim ki üyelik işleminizi yaparken sizden istenilen telefon ve e-posta adresini doğru ve eksiksiz olacak bir şekilde girmeniz gerekmektedir. Aksi halde üyeliğiniz gerçekleşmeyecektir.  

İŞKUR Kayıt Belgesi Nereden Alınır?

Bu belgeyi almak için ilk olarak İŞKUR kaydınızın bulunması gerektiğini dile getirdik. Kayıt işlemlerinizi tamamlamanız halinde, İŞKUR kayıt belgesi almak için iki seçeneğiniz bulunmaktadır. Buna göre kurumun başvuru sırasında talep ettiği evraklar ile kuruma ait bir müdürlüğe giderek başvuru yapabileceğiniz gibi internet üzerinden e-devlet aracılığıyla da kısa süre içerisinde belgenizi alma şansınız bulunmaktadır.

E-Devlet'ten İŞKUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

İŞKUR kayıt belgesi almak isteyen vatandaşlar, kurum müdürlüklerine gitmek yerine bu işlemi internet üzerinden de hızlı şekilde gerçekleştirebilmektedir. E-devlet platformu sayesinde bu belgeye hızlı şekilde sahip olmak için aşağıdaki adımları uygulamanız yeterli olacaktır.

E-devlet'ten İŞKUR kayıt belgesi almak için şu adımları takip edin:

  • İlk olarak tarayıcınızdan e-Devlet'in resmi internet sayfasını açın.
  • Karşınıza çıkan giriş sayfasından kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirebilmek adına T.C. kimlik numaranızı ve e-Devlet şifrenizi eksiksiz yazarak sisteme giriş yapın. (Eğer e-Devlet şifreniz bulunmuyorsa en yakın PTT şubesine giderek bir e-Devlet şifresi alabilirsiniz.)
  • E-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra açılan ana sayfanın en üstünde bulunan arama kısmına "İŞKUR Kayıt Belgesi” yazarak aratın.
  • Açılacak olan sayfada karşınıza İŞKUR kayıt belgesi çıkacaktır. İsteğiniz halinde sayfanın sağ üst kısmında bulunan yazdır tuşuna tıklayarak belgenizin bir çıktısını alabilirsiniz.

İŞKUR Kayıt Belgesi Ne İşe Yaramaktadır?

İŞKUR kayıt belgesi, kullanım amacıyla ilk olarak 2017 senesinde 687 numaralı Kanun Hükmünde Kararname ile yürürlüğe girmiştir. Devletin bu projeyi hayata geçirmesindeki temel amaç, kayıt altına alınan istihdamın yükseltilmesidir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için devlet tarafından işverenlere bazı teşviklerin sunulması öngörülmüştür.

Buna göre 2017 yılında yapılan düzenleme ile sigortalı personel istihdam eden işverenler, işe aldıkları her bir işçi karşılığında devletten sigorta desteği almaktadır. Ancak işverenlerin bu fırsattan yararlanabilmeleri için ön koşulları sağlamaları gerekmektedir. Bu şartlardan birisi de mevcut bir İŞKUR kayıt belgesi bulunmasıdır.

Yazımızın üst kısmında da bahsettiğimiz üzere bu belge, iş başvuruları sırasında işverenler tarafından talep edilmektedir. İş arayan kişilerin, İŞKUR bünyesinde iş aradıklarını kanıtlamaları için bu belgeye sahip olmaları gerekmektedir.  

Editör: TE Bilişim