2021 Fakirlik (Muhtaçlık) Belgesi Nereden Ve Nasıl Alınır?

En başta söylemekte fayda olacaktır ki fakirlik (muhtaçlık) belgeleri muhtarlıklar tarafından verilir. Fakat bölgede muhtarlık bulunmaması gibi çeşitli sebeplerle daha yerel yönetimlere de belge verme hakkı tanınmıştır.

Muhtaçlık belgesinin alınabilmesi amacıyla muhtarın, vatandaşın maddi durumunu çok iyi bir şekilde bilmesi ve gerçekten de maddi durumunun iyi olmadığına kanaat getirmesi gerekir. Daha sonra muhtaçlık belgesini kendisine vermesi icab eder. Vatandaşların, maddi durumlarının gelir testini dahi geçemeyecek durumda olduklarının bilinmesi durumunda bu belge verilir. Bunun yanında aynı zamanda bir defaya mahsus verilen muhtarlık yardımlarından faydalanılması açısından bu belgeye gereksinim duyulur.

Fakirlik (Muhtaçlık) Belgesinin Alınabilmesi İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Vatandaşların, muhtarlık birimlerinden fakirlik belgesini talep ederken yanlarında getirmesi gereken belgeler aşağıda maddeler halinde sıralanmıştır;

  • Öğrenci belgesi,
  • Fakirlik başvuru formu,
  • T.C kimlik belgesi

Kimlik belgesi ile gerçekleştirilen başvurularda vatandaşlar, muhtaçlık belgesi başvuru formu alır. Formunun eksiksiz bir şekilde doldurulması gerekir. Kimliğin yanında aynı zamanda öğrencilerden öğrenci belgesi de talep edilir. Fakat bölgenin küçük bir yer olması veya muhtar aracılığı ile detayları ile tanınma gibi durumların söz konusu olduğu durumlarda kimlik olmadan da fakirlik belgesinin verilmesi bazı durumlarda mümkündür.

Muhtaçlık Belgesine Başvuru Nasıl Yapılır?

Muhtaçlık belgesi başvuru yapılabilmesi esnasında vatandaşlar, yanlarında kimliklerini bulundurmak zorundadır. Muhtaçlık belgesinin alınmasının nedeni beyan edilir ve daha sonrasında ise herhangi bir sebep olmadan belgenin kişilere teslim edilmesi kesinlikle imkânsızdır. Muhtarların, vatandaşlara öylesine muhtaçlık belgesini verdiğinin tespit edilmesi durumunda muhtar hakkında yasal işlem başlatılır.

Muhtaçlık Belgesi Alma Koşulları Nelerdir?

  • Başvuru sahibinin İkamet adresi başta olmak üzere başvuru gerçekleştirilen muhtarlık sınırları içerisinde bulunmalıdır. İkamet adresinden değişik muhtarlıklar, fakirlik belgesi başvurusu kabul edemez,
  • Başvuru sahibi, muhtaçlık belgesini alacağı muhtarlık ya da yerel yönetim birimine kendisiyle ve ekonomik durumu ile alakalı gerçek bilgileri vermeli, verilen formu ise eksiksiz bir şekilde doldurmalıdır,
  • Başvuru gerçekleştiren vatandaşın, herhangi bir mal varlığı bulunmamalıdır. Gayrimenkul ya da araç sahibi olunmamalıdır. Menkul ya da gayrimenkulü bulunan bir vatandaşın, muhtaçlık belgesi ile ilgili gerçekleştireceği başvurular kesinlikle reddedilecektir.